🇳🇱 Stuck in Team Win Recovery after update

Dag, in het Nederlands. Ik ben wanhopig!
En word gek van alle keuzes die ik niet begrijp.
Nadat Fairphone 2 steeds vastliep als ik op internet zat, deed ik update.
Opstarten gekozen na de update. En nu zit ik al 2 uur te kloten; krijg Team Win Recovery Project (TWRP). Kies Reboot (alhoewel ik niet weet wat dat is), doe Recovery (want dat klinkt lekker).
Vervolgens staat er No OS Installed. (ik snapte al niet wat dat was; Operation System dus…) Ik deed daarna: Swipe to Reboot.
Er verschijn heel even een scherm met een regel in het rood. En dat zit ik weer in TWRP. Batterij eruit, er weer in, weer gestart, weer hetzelfde.
Wie wil me -stap voor stap- helpen? In het Nederlands graag.
Mijn dank is groot.
margreet

If English would be an option (judging by the English topic title) …

https://forum.fairphone.com/search?q=stuck%20in%20team%20win%20recovery%20after%20update

Margreet,
Ik had laatst een vergelijkbaar probleem. Het verschil met jou is dat ik eerst in Team Win Recovery belandde, daarna, na uit- & indoen van batterij, of lang ingedrukt houden van aan/uitknop, leek de telefoon weer op te starten, alleen kwam dat nooit verder dan Fairphone - Change is in your hands & blauwe bolletjes.
Uiteindelijk heb ik het nieuwste Operating Systeem handmatig geïnstalleerd (met dank aan de adviezen op dit forum!), mijn telefoon startte weer keurig op, en ik was niks kwijt.
Hier staan de instructies: https://support.fairphone.com/hc/en-us/articles/207914363 – in het Engels …
Het komt erop neer dat je een ZIP-bestand download op een computer, dat bestand “uitpakt”, en dan een soort programmaatje (“script”) laat lopen dat het OS op je telefoon installeert.
Ik kreeg steeds de melding “No Fairphone 2 found in fastboot mode”, die ook ter sprake komt in de instructies. Ik heb uiteindelijk het ZIP-bestand nog eens gedownload, en toen ging het wel goed.

In de andere berichten waar AnotherElk naar verwijst worden de Fairphone Angels al genoemd, voor het geval je er niet uitkomt. Ook is er sinds kort een Facebookgroep Fairphoners Nederland - ik doe zelf niet aan Facebook maar misschien heb jij er wat aan.
Succes!

1 Like

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.