mijn telefoon is in het water gevallen. Eerst deed hij het, maar nu helemaal niets meer. ik heb de batterij eruit gehaald in de hoop dat de rest droogt. maar ik heb ondertussen wel geprobeerd weer op te starten. Wat moet ik nu doen?
Wat een pech.
Het is beslist nodig om je Fairphone langer te laten drogen.
Ik zou uitgaan van 3 dagen.
Welke Fairphone heb je?
Dus haal je telefoon zover mogelijk uit elkaar. Zie ook de handleiding demontage op de pagina van Ifixit. Helaas zijn niet alle handelingen in het Nederlands.
Als je een vertaling nodig hebt, is Deepl.com een goede site.
Daarnaast zijn er Fairphone Angels die je mogelijk kunnen helpen met testen.
hoi Lidwien,
De vorige Fairphone vijf had ik in het toilet laten vallen en deze fairphone 6 heb ik 6 weken geleden gekocht… Ik heb iets met water.. maar moet je dan ook dat gedeelte van de oplaadstation uit elkaar halen? Het lijkt zo fragiel met al die electronica. ik heb wel de batterij eruit gehaald.
groet Dieke
Tja, als je alleen de batterij uit haalt, dan kan de telefoon niet goed drogen.
Heb je al gekeken of er een Fairphone Angel in jouw buurt woont? Die zou je kunnen helpen met demonteren.
Please refrain from restarting the phone before you or somebody else perform the full disassembly (all modules), clean it and give it at least 72 hours to dry.
Start de telefoon niet opnieuw op voordat u of iemand anders deze volledig heeft gedemonteerd (alle modules), gereinigd en minimaal 72 uur heeft laten drogen. (Translated with DeepL)
ik kan de telefoon verder demonteren. Hoe kom ik er achter waar de fairphone angels wonen?
Hoi @DiekeG,
Wat vervelend, en goed dat je hier om hulp vraagt.
De lokaties van de vrijwillige Fairphone angels kan je hier vinden:
je mag ook delen nabij welke stad of in welke provincie je woont dan kunnen we helpen met het vinden van de dichtsbijzijnde Fairphone angel.
Deel niet je adres of woonplaats hier, dit forum is openbaar.
Als je je telefoon of andere elektronische apparaten perongeluk nat maakt is het belangrijk er zo snel mogelijk voor te zorgen dat het apparaat uit is en uit blijft, beste is de batterij er uit te halen eventueel laad of stroomkabels uit het stopcontact te halen.
probeer hem zeker niet op te starten om te kijken of hij nog werkt dit kan de schade vergroten.
goed droog maken en lang laten drogen is belangrijk.
lees de:
zorgvuldig door hier staat alles goed uitgelegd. je zou een vertaalprogramma kunnen gebruiken om de tekst naar het Nederlands te vertalen.
succes, hopelijk is je telefoon nog te redden.
groet,
Tom
Ha Tom,
Het liefst een Angel in de buurt van de stad Utrecht. ik vrees dat ik teveel heb lopen klooien met de telefoon, maar we zullen het zien. Wie weet…
Hoi @DiekeG
Is het gelukt om de Wiki over wat te doen met waterschade te lezen?
Op de Fairphone Angel kaart is te zien dat vanaf Utrecht de dichtstbijzijnde vrijwilligers in Wageningen of Almere wonen.
Als het voor jou mogelijk is naar een van die plaatsen te gaan kan je die vrijwilliger een e-mail sturen om te vragen of hij of zij tijd/ruimte heeft om jouw the helpen.
met vriendelijke groet,
Tom