Op mijn FP5 blijft de kiezer voor zoekmachine aanstaan. Ik zie niet waar ik die uit kan schakelen. Ik zag wel een topic uit 2020 waarin wordt uitgelegd hoe dat moet, maar ik denk dat het systeemmenu sindsdien gewijzigd is. Ik verdwaal namelijk volledig.
Weet iemand hoe je het uit kunt schakelen?
NB: de oplossing op dit forum uit 2020, die ik in het systeemmenu nu niet kan vinden, luidde als volgt:
“Instellingen > Apps en meldingen > Alle 132 (?) apps bekijken > Menu rechtsboven, die drie puntjes: Systeem weergeven > Kiezer voor zoekmachine > druk op ‘Nu stoppen’ en ‘Uitschakelen’.”
instellingen → apps → alle XX apps zien → rechts boven drie puntjes → klik op systeem apps tonen → klik rechts boven op het vergrootglas naast de 3 puntjes → en type kiezer → klik op kiezer voor zoekmachine.
maar geloof niet dat dit de oplossing is?!?!?
controleert u eerst:
heeft u al keer geprobeerd de telefoon opnieuw op te starten?
is u telefoon en alle applicaties (apps) op uw telefoon bijgewerkt naar de laatste software versie?
Dit kan u controleren in de Google playstore. of als u een alternatief gebruik van de Google appstore in die app.
Beste Tom,
Dank voor je antwoorden!
Het gaat om de melding in het screenshot.
Ook na opnieuw opstarten blijft FP5 zeggen dat de Kiezer voor zoekmachine actief is.
Het pad in die Samsung-melding die je gaf (mooi!) zie ik niet in het Android systeemmenu op mijn toestel. Ook nergens 3 puntjes waar ik eea kan instellen. Blijkbaar is de menustructuur gewijzigd, of anders op een FP5.
!
Hartelijke groet, Frans
heeft u ook al gecontroleerd of deze instelling goed staat in uw browser app?
u zou kunnen proberen de instelling tijdelijke te veranderen naar een andere zoekmachine je telefoon opnieuw opstarten. en dan weer terug zetten naar de gewenste zoekmachine.
Beste Tom,
Het is gelukt!
Ik kon inderdaad die kiezer onder de systeem apps vinden nu, en heb het “gedwongen gestopt”.
Veel dank en fijn weekeinde!
Frans