Mijn telefoon blijkt in buitenland (Duitsland , Denemarken) niet te kunnen bellen of gebeld worden, terwijl internetverbinding via g4 wel mogelijk is. Wie heeft hier ervaring mee?
Staat bij je telefoonprovider buitenland aan?
Ja. Roaming ook. En handmatig een andere provider kiezen heb ik ook geprobeerd. Met de helpdesk medewerker van mijn provider (Odido Zakelijk) alles gecheckt,
Je zou eens kunnen proberen om je simkaart te verwijderen. Dan de telefoon starten zonder simkaart en daarna weer stoppen.
En dan simkaart terug plaatsen en opnieuw de telefoon starten.
Dank voor deze tip. Ik had m al meermalen uitgeschakeld en en weer opnieuw opgestart, maar nog niet zonder simkaart
Helaas, ook dit heeft niet geholpen. Ik heb wel 5g-internet, maar kan niet telefoneren.
Is omzetten naar e-sim een optie?
Hoe oud is je simkaart?
Geen idee hoe oud mijn simkaart is. Jaar of 8? Ouder dan mijn Fairphone iig. Kan dat een verklaring zijn? Ik heb wel vlekkeloos internet …
Ja, dat kan het probleem veroorzaken.
Het komt voor dat een wat oudere simkaart wel werkt in een ander merk mobiel, maar niet in een Fairphone.
Kan een e-sim een oplossing zijn? Hoe werkt dat?
Je kunt je SIMkaart omwisselen voor een e-SIM.
Dit kun je eenvoudig zelf doen na het inloggen in Mijn Odido. De QR-code staat daar voor je klaar. Uiteraard kun je ook naar de Odido Shop of contact opnemen met de Odido Service.
Om jouw eSIM-profiel te downloaden moet je de QR-code scannen met je telefoon. Ga daarvoor naar Instellingen > Mobiel netwerk > Voeg mobiel abonnement toe en scan de QR-code die je van ons ontvangen hebt. Zodra je eSIM-profiel is gedownload en geactiveerd kun je je abonnement gebruiken.
Let op: gebruik uitsluitend de QR-code-scanner die onderdeel is van de instellingenpagina van je telefoon. Andere QR-scan apps zijn niet bruikbaar voor het scannen en downloaden van eSIM.
Is dit al opgelost @Bert1?
Anders dit proberen?
Nee, het is nog niet opgelost☹️ Dank voor je tip. Helaas helpt deze me ook niet verder.
Heb precies hetzelfde probleem, ook Odido zakelijk met fairphone 4. 4G calling is geen optie bij Fairphone 4.
fwiw heb mijn esim ingewisseld voor een fysieke simkaart en dat maakte geen verschil… Ik heb een 5G unlimited abonnement. Internet werkt wel perfect in buitenland, maar bellen en sms niet. Heel soms kan ik 1 x bellen na een herstart, maar soms ook niet.
Kijk eens of Wi-Fi calling aanstaat of juist uit.
Zet 5G uit.
Heb je mogelijkheid om VoLTE aan of uit te zetten?
Verwisselen van fysieke simkaart naar e-sim kreeg ik als tip van @Lidwien , maar die moeite kan ik me dus besparen
Ik heb wifi calling aan staan. VoLTE is (voor zover ik kan zien) geen optie.
Als ultieme poging wil ik een keer proberen of het helpt om de telefoon opnieuw te installeren of een ander besturingssysteem te proberen. Maar daar heb ik nu geen tijd voor…
En als je WiFi calling uitzet?
Heb je het al geprobeerd om met een andere SIMkaart van een ander netwerk?
Er is een mogelijkheid dat het aan Odido ligt.
Ik heb exact hetzelfde probleem, sinds ik op vakantie in Denemarken en Noorwegen ben kan ik niet gebeld worden of bellen, maar werkt mijn internet wel.
Ik heb een esim in mijn fp4.
Ik heb hierover een ticket kopen bij Fairphone support (samen met vreemd veel batterij verbruik), dus hoop hierover meer te horen. Ik wacht echter nu al 3 maande op een antwoord, dus ben beniewd wanneer ik iets hierover hoor.
(Ik have the same problem, I can’t call or be called while abroad in Denmark & Norway, while internet access is available. I made a support ticket and am waiting for a response).