🇳🇱 Is de FP3 A.0118, Android9 OS update gelukt, welke provider heb je?

Het lukt me niet om de update te installeren.
Ik heb het geprobeerd met een werkende simkaart van Youfone, Simyo, Xs4all (enkel data). Echter deze simkaarten gebruiken allemaal het KPN-netwerk.
En natuurlijk werkt mijn inmiddels uitgeschakelde HollandsNieuwe (Vodafone) kaart ook niet.
Nu ben ik benieuwd naar wie het wel gelukt is om deze update te installeren.
Welke provider heb je?

1 Like

Niet gelukt met Vodafone helaas. Verder alleen zonder simkaart kunnen proberen, geen succes.

1 Like

Precies, zonder sim-kaart had ik ook geen succes.

1 Like

Ik heb een leenexemplaar van FP, ik denk niet dat er ooit een simkaart in heeft gezeten. Hij gaf aan te willen updaten en heeft dat toen met succes gedaan.

Helaas, net nogeens geprobeerd zonder simkaarten en zonder sd-kaart. Echter geen update.

Ik vraag me af hoe dat zit. Zit er Vodafone-bloatware op de telefoon of doen ze sowieso iets met het OS dat Vodafone-gebruikers een andere versie krijgen dan anderen?

Met een andere simkaart (gratis van Lebara of Lyca of zo) schijnt het ook niet te werken…

Daarom ben ik zo verbaasd dat het met een sim van het Kpn-netwerk ook niet lukt.

Is dit al eens geprobeerd?

Helaas het werkt niet bij mij.

Dan is het echt een mysterie. Ik kan het hier ook niet repliceren.

Dan blijft een terugkeer naar fabrieksinstellingen over, maar dat is wel heel drastisch en zelfs als het werkt zou het betekenen dat Vodafone-gebruikers voor elke update een reset moeten doen.

Er werd in de grote update-thread gezegd het nog twee weken te geven - was dat al twee weken geleden? Misschien moet er toch maar eens iemand verhaal halen bij Vodafone.

Echter ik heb sim kaarten van ‘dochters’ van KPN, dus dat kan niet te maken hebben met Vodafone. Of zie ik dat verkeerd?

Dit lijkt mij onmogelijk, want Vodafone verkoopt het toestel überhaupt niet. Ik heb hem simlockvrij van Belsimpel en alleen via Belsimpel kun je hem bestellen met een Vodafone abonnement (heb ik niet gedaan), maar Vodafone zelf biedt het toestel niet aan.

Vandaag was bij mij de update beschikbaar. Ik zit bij KPN (Simyo).

Dat ga ik vanavond checken. Mijn Simyo-kaart zit er nu niet in.

Terwijl ik dit schrijf, ben ik opnieuw handmatig aan het checken of er een update is.
En de update IS ER.
Er zit nu sims in van Youfone en van Xs4all (enkel data).

1 Like

Helaas nog steeds niet beschikbaar voor mij met Vodafone.

Is het een idee om voor € 5 een sim bij Simyo te kopen?
Als je iemand kent in je omgeving met een Simyo kaart, dan zou je gebruik kunnen maken van de vriendendeal. Je krijgt dan beiden € 5 beltegoed erbij.

Het staat me tegen omdat ik al maandelijks betaal voor telefonie en bovendien vind dat met de aanschafkosten van de telefoon ik ook gewoon recht heb op de updates. Nu moet ik extra kosten maken en dat lijkt me niet de bedoeling.

1 Like

Dat ben ik helemaal met je eens.
Echter ik kende iemand met een Simyo kaart en kon zodoende hem € 5 beltegoed bezorgen.
Daarnaast zou je het als een veiligheidsmaatregel kunnen beschouwen, mocht het netwerk van Vodafone eruit liggen, dan kun je met die prepaidkaart van Simyo toch iemand kunt bereiken.
Tegoed is onbeperkt geldig als je iedere zes maanden een keer belt of een sms stuurt.
Nee, ik heb verder niets te maken met Simyo.

1 Like

Je kunt bij een kiosk of een sigarenboer of iets dergelijks zo’n gratis Lebara of Lyca-simkaart halen. Dan zit er geen beltegoed of Internet op, maar misschien haalt het iets uit als je met zo’n simkaart in de telefoon met wifi verbindt?

Ik heb een hele stapel van die kaarten voor als Google/Microsoft/ander naar bedrijf weer een telefoonnummer wil voordat ze me laten inloggen, dus desnoods kan ik er eentje opsturen.

2 Likes

Dat was nou precies mijn idee waarom ik nu een prepaidkaart van Simyo heb aangeschaft.
Een van de voordeeltjes van de Fairphone, dual sim.

1 Like