🇳🇱 Zijn er Fairphone dokters?

Hee.
Ik heb problemen met m’n Fairphone 2. Bereik valt telkens weg. Kan meestal niet langer dan een minuut bellen, en bereik valt weg, en ze verstaan me niet meer. Heel irritant. Heb al een aantal dingen geprobeerd. Schoonmaken connectoren, SIM kaart in en uit, ook laten resetten door provided. En kabel van de antenne gecheckt voor zover dat kan zonder de écht kleine schroefjes los te draaien. Maar geen succes.

Zijn er Fairphone dokters die handig zijn met dit soort dingen en er naar kan laten kijken? Liefst in Eindhoven. Of eventueel Utrecht. Of eigenlijk anywhere?

Groeten
Maarten

Zie #fairphoneangels.

1 Like

Beste Maarten, ik woon in Utrecht en @Lidwien woont in Tilburg. Je kunt een van ons een privébericht sturen.

1 Like

Doet een simkaart van een andere provider het wel in je telefoon?
Doet jouw simkaart het wel goed in een andere telefoon?
Als je maar een simkaart gebruikt, heb je het andere slot geprobeerd?
Staat de simkaart op 4G ingesteld, zet de simkaart dan eens op 3G, probeer ook 2G.
Welke provider heb je?
Hoe oud is je simkaart?

Hi Lidwien,

Dank voor je antwoord. Ik kom er pas echt achter of het werkt als ik wat gebeld heb. Heb nu eerst maar eens geprobeerd de simkaart in de andere slot te doen. En, tot op heden nog geen problemen. Hopelijk is het daarmee opgelost. Maar ik houdt het in de gaten. Nog te vroeg om te juichen. Daarna ga ik eens de andere dingen proberen.
Zou 4/3/2G instellen uit moeten maken voor het bellen?

Ik heb Robin Mobile als provider. Ik had vorige week al contact met hen opgenomen. Ze zeiden dat m’n simkaart ok is, ze hebben hem ook gereset voor de zekerheid. Denk dus dat het niet ligt aan de simkaart. Die is misschien 2 jaar oud nu. Weet ik niet zeker.

Heb ook nog niet geprobeerd met een andere sim kaart in m’n telefoon, of m’n simkaart in een andere telefoon. Maar dat is vooral om te checken of de simkaart werkt. Ik denk dus dat het echt aan m’n telefoon ligt.

Anyway, dank voor je antwoord! Als het nodig is neem ik wel weer contact op.

Groeten
Maarten

Heb je nog garantie (2 jaar)? Want als de simkaart het wel in het andere slot doet, dan lijkt er iets mis met het eerste slot.

Ja, aanschaf maart 2018. Dus nog geen 2 jaar oud.

Dan zou ik een andere simkaart proberen in het eerste slot.
Als daar ook problemen mee zijn met bellen, dan is er iets met het slot.
En raad ik je aan om contact op te nemen met support.

Dank. Komende 2 weken ben ik weer weg van huis, maar daarna ga ik het eens proberen op m’n gemakkie en eventueel support inschakelen.

1 Like

Dag Lidwien,

We zijn weer wat verder. Een hoop frustratie verder ook, maar vaak kon ik bellen gewoon via WhatsApp doen. Het ging een tijdje goed in de 2de timeslot. Maar niet opgelost. Het probleem is sowieso telkens in vlagen.
Inmiddels heb ik een nieuwe SIM kaart van m’n provider. Zelfde probleem, dus 100% zeker dat het niet de SIM kaart is.

Ik vermoed toch iets met het bereid. Los kabeltje wellicht. Wat ik elders ook heb gelezen op het forum als een mogelijk probleem. Maar, op het oog zit ie vast. Maargoed, ik kan niet achter de modules kijken.

Wat is het beste om te doen? Zelf openschroeven (moet ik eerst het juiste mini-torx-schroevendraaiertje vinden) en kijken? Of iemand naar laten kijken?

Andere mogelijke problemen?

Groeten
Maarten

Je hebt nu twee mogelijkheden.
Of je maakt gebruik van de garantie en schakelt Support in.
Of afhankelijk waar je woont, schakel je iemand in zoals @ElKrasso, @robbert.f.
Zelf heb ik meer kennis van een FP1. Van een FP2 ben ik nog niet verder gegaan dan modules verwisselen.

ok, dank. Ik woon in Eindhoven, maar kom vaak in Utrecht.
Ik ga eerst eens Support inschakelen.

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.