Ik heb nog maar net mijn Fairphone 5. Ik heb deze nog niet geheel geïnstaleerd. Ik heb wel eenmaal internet op mijn mobiel gehad. Daarna heb ik mijn simkaart weer in mijn oude mobiel gedaan omdat deze het weer deed en ik zo lang mogelijk mijn oude mobiel wil gebruiken.
Nu is het einde van mijn oude mobiel wel echt in zicht en wil ik de Fairphone 5 gaan instaleren. Daarvoor heb ik wel internet nodig. Bij het verbinden met wifi geeft het een bericht aan:
Als ik klik op een wifi blijft hij even staan op ‘Verifiëren…’ Vervolgens staat hij op ‘Opgeslagen’.
Bij de iPhone van mijn vriend als hotspot begint het met ‘IP-adres ophalen’ daarna 'Opgeslagen / IP-configuratie mislukt.
Wie weet raad om wifi op mijn internet te verbinden met mijn mobiel?
Normaal zul je wel een wachtwoord nodig hebben bij een wifi-netwerk.
Ga eens naar de app Instellingen
dan naar Netwerk en internet
dan naar Internet
Kijk of het schuifje bij Wi-Fi naar rechts staat en geel is.
Tik dan op de naam van een netwerk waar je het wachtwoord van kent.
Vul het wachtwoord in en Verbinden.
Voor wifi verbind ik mijn Fairphone met de Fritzbox die voor mijn internet zorgt.
In deze Fritzbox kan ik de optie aanzetten dat geen ‘vreemde’ mobieltjes of tablets gebruik mogen maken van mijn wifi-netwerk.
Is zoiets bij jou ook, want dan moet je router/modem openzetten.
Ik heb gekeken en ook een onbekend apparaat kan verbinding maken met de modum. Ook kan ik met een ander ‘vreemd’ apparaat de hotspot gebruiken van de mobiel van m’n vriend.
Je zou eens je Wifi kunnen resetten.
Ga hiervoor naar de app Instellingen
Dan naar Systeem
Dan naar Opties voor resetten
Vervolgens Bluetooth en wifi resetten.
En dan je telefoon rebooten.
Je verliest dan wel alle wifi-wachtwoorden die zijn opgeslagen en alle verbindingen die je met Bluetooth hebt gemaakt.
Succes