Some apps seem offline without WiFi despite a working 4G connection

Hi FP community,
I’m struggling with a FP3 with Android 10 having the following connection issue: some apps (it’s likely to be games but i’m not sure) pretend to be offline as soon as I leave a WiFi connection to rely only on my 4G connection. This 4G connection works perfectly well for other apps, messaging, browsing and so on.
I allowed these apps to work without any data restriction on my phone’s “app preferences” but the problem remains.

Could someone help me having these apps working on a 4G connection without WiFi please ? :slight_smile:

Do you use the Telekom Network? If so it might help to use “old” ipv4 APN instead of the “new” ipv6 which is the default one set automatically

German Telekom page

4 Likes

Hi @yvmuell and thanks for your quick reply. This could be related even if I’m using a French network operator. I’ll try to remind my German lessons to read the thread you pointed ! Thanks :slight_smile:

It works ! \o/ Thanks !

3 Likes

Pour les utilisateurs francophones : aller dans les configurations “point d’accès 4G” et choisir une configuration qui accepte les IPv6 et les IPv4. Sous Orange j’ai été obligé de créer un nouveau point d’accès en recopiant plus ou moins ce que je trouvais dans le point d’accès par défaut (bloqué sur une IPv6).

2 Likes

https://www.deepl.com
https://translate.google.com :wink:

1 Like

Bonjour,
Comment avez-vous fait pour créer un nouveau point d’accès ? J’ai l’impression que je n’ai pas du tout la main.

Bonjour,
Je suis passé par le menu accessible via les “3 petits points verticaux” en haut à droite de l’écran lorsque je vous êtes sur la page qui liste vos points d’accès. J’ai n’ai pas pu modifier le point d’accès qui m’aurait intéressé et ai du en refaire un à partie de zéro.

Merci. Je vais essayer.

Envoyé depuis l’application Mail Orange

Hey all.
I had same problem and use ipv4.
Since the last update it doesn’t work anymore.
Does anyone have the same problem ?

French people with Bouygues Telecom

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.