🇳🇱 Simkaart: Wel herkenning provider, maar mijn telefoonnummer onbekend

Bij het opstarten vraag wordt de pincode voor de simkaart gevraagd. Na het invoeren van de pincode komt de melding “Geen service” Simyo. Bij instellingen staat dat de naam van de simkaart herkend wordt, maar bij nummer staat onbekend. Ik heb beide sleuven geprobeerd, maar ze geven beide hetzelfde resultaat.

Waar gaat het fout. Bij de provider(heeft de kaart gereset) of bij mijn telefoon FP2?

Mijn telefoon weet zijn eigen nummer ook niet, dat betekent dus verder niks. Kan je de simkaart misschien in een andere telefoon proberen? Het is mogelijk dat het netwerk niet bereikbaar is, of omdat het er gewoon niet is (niet heel waarscheinlijk) of omdat er een probleem met de antenne bestaat. Je zou nog kunnen kijken of je telefoon andere netwerken kan zien (instellingen -> meer -> netwerken of zoiets, mijn telefoon spreekt geen Nederlands). Als dat wel het geval is dan is de antenne goed. Als niet, dan kijk of je een andere telefoon voor een test kan krijgen.

De simkaart komt uit mijn oude FP1 en die werkt met deze simkaart prima, dus er is bereik.

Ik heb de telefoon bij Fairphone gekocht en dit probleem ook aan heb voorgelegd, alleen nog geen reactie ontvangen.

Misschien dat ze zeggen ruil maar om!!!

Dat er staat nummer onbekend dat is bij alle simkaarten zo.
Als je geen service hebt, dan zou het kunnen dat je simkaart te oud is.
Ken je iemand in jouw buurt die een FP2 heeft, dan zou je kunnen proberen of in die andere FP2 jouw simkaart wel herkent wordt.
Je mag het gerust met mijn FP2 proberen.
Morgenmiddag en zaterdagmiddag ben ik in Utrecht en volgende week weer in Tilburg.
Laat maar weten of dit voor jou een mogelijkheid is.

De Sim gegevens op mijn FP1 geven het netwerk aan en mijn telefoonnummer. Dus dat zou ook op mijn FP2 tevoorschijn moeten komen toch?

Ik ken niemand in de buurt met een FP2.

Lidwien, bedankt voor je aanbod, maar ik kan helaas deze beide middagen niet.

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.