πŸ‡³πŸ‡± Problemen met Fairphone 4

Hi, ik zoek Nederlandstalig support. Ik heb een Fairphone 4, inmiddels 3 jaar in gebruik. Graag wil ik dit toestel 5 jaar gebruiken. Imiddels zelf het scherm vervangen en ook de batterij.

Probleem 1:

Afgelopen week heb ik het probleem gehad dat het toestel zichzelf uitschakelt en steeds opnieuw inschakelt. Telkens geeft het toestel aan dat het een SDkaart controle aan het uitvoeren is. Na uitschakeling krijg ik het toestel niet meer aan. Vervolgens schakelt het toestel zichtzelf weer aan, waarna het wederom de SD kaart controle aangeeft.

Dit duurt dan een aantal uren op deze manier. dus: Batterij eruit, Simkaart eruit Micro SD kaart eruit, en het toestel maar weer opnieuw opstarten.

Probleem 2:

Ik heb zelf he display vervangen, volgens de gebruiksaanwijzing. Helaas werk nu de camera aan de voorzijde van het toestel niet (selfie camera). Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Groet, Frank

Eindhoven

Kun je proberen of een andere SD-kaart wel naar behoren werkt?
Het klinkt alsof er bij het verwisselen van de display een connector niet meer goed vast zit van de camera.
Ik zou het scherm helemaal demonteren en dan weer in elkaar zetten.

Ha Lidwien,

Ga ik proberen.

Gr. Frank

Hoi Frank,

Connector van de selfie camera zit onder de cameramodule bij de Fairphone 4,

Wat ook zou kunnen is dat er iets tussen de camera en het beeldscherm is gekomen tijdens het monteren van het beeldscherm, stukje van de verpakking bijvoorbeeld.

Groet

Tom

Thx Tom. Dan ga ik dat ook even checken

Grm Frank