๐Ÿ‡ณ๐Ÿ‡ฑ Microfoon werkt niet meer

Hey, mijn microfoon werkt niet meer. Ik hoor de andere nog praten maar aan de andere kant hoort men me niet. Ik wou een check up laten doen door Fairphone maar weet niet hoe ik mijn schermoverlay moet afzetten bij de apps. Kan iemand me daar bij helpen ?

Waarschijnlijk wordt dat een nieuwe bottom module. Open even de geluidsrecorder en probeer iets op te nemen om zeker te weten dat het niet aan de Telefoon-app ligt.

Als je daar ook geen geluid hebt en je telefoon is nog onder garantie, neem dan contact op met de klantenservice door een ticket aan te maken of kijk bij #contactsupport.

Dankje. Ik vrees dat het een nieuwe bottom module wordt maar er is helaas nog meer aan de hand en mijn garantie is reeds een paar maanden verlopen. Zijn er in Belgiรซ repair shops of kan dit enkel via Nederland ?

De onderdelen komen uit Nederland en je telefoon terugsturen voor reparatie kan ook alleen daarheen, maar dat hoeft niet vaak omdat je zelf alle modules vervangen kunt. Als je daarbij ergens vastloopt kunnen we je hier op het forum ook helpen; ik denk dat er wel een filmpje op Youtube is hoe je de Fairphone 2 uit elkaar haalt (de link kan ik nu op vakantie even niet vinden). Verder zijn er ook nog de Fairphone Angels, vrijwilligers die je kunnen helpen en vaak wel een paar modules bij zich hebben om te testen welke er kapot is: zie #fairphoneangels. Er zit in ieder geval iemand in Amsterdam, Tilburg en Luik.

Ik ben de Angel uit Tilburg. Echter ik heb enkel onderdelen van de FP1.
Test modules voor de FP2 heb ik helaas niet.

Als je in de buurt van Lier woont, kan ik ook wel helpen.

Dankjewel Johan ! Ik woon idd in de buurt (Borgerhout) :slight_smile:
Ik heb net een batterij en een bottom module besteld aangezien het duidelijk is dat de microfoon het niet meer doet.

Hopelijk laat de levering niet te lang op zich wachten โ€ฆ

1 Like

Stuur me maar een PM mocht je hulp nodig hebben :slight_smile:

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.