🇾đŸ‡Ș Kan inte skicka och inte ta emot foton med sms

Bilder jag fÄr gÄr inte att ladda ner, nÀr jag trycker pÄ nedladdning stÄr det bara och stampar och kommer aldrig. HÀnvisas med lÀnk till Telias mms, dÀr fotot endast sparas o 10 dagar!! GÄr inte heller att skicka till mobilen frÄn Telia.
Och hur gör man en sms-grupp som fungerar? Har gjort en grupp men ser inte vart den tog vÀgen och hur jag kan anvÀnda den.

Hej,
Vilken mobiloperatör har du?

ETC Mobil

Den tors 21 juli 2022 20:01Helix via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> skrev:

Fint att du anvĂ€nder ETC mobil! Vad har du för i instĂ€llningar för MMS? Titta under instĂ€llningar - NĂ€tverk och Internet - MobilnĂ€tverk - Avancerat - Åtkomstpunktens namn (APN)

Tack för ditt tydliga svar!
NÀr jag kom till Ätkomstpunktens namn, stod det sÄ hÀr:

“InstĂ€llningarna för Ă„tkomstpunktens namn Ă€r inte tillgĂ€ngliga för den hĂ€r anvĂ€ndaren.”

Kan det bero pÄ att det Àr en större operatör, Telia, som ETC Mobil anlitar?
Kari L-S

Den tors 21 juli 2022 21:37Helix via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> skrev:

Skumt, det bör inte ha med saken att ETCmobil kör i Telias nÀt.

Kör du standard Android (det som Àr förinstallerat pÄ Fairphone)?

Har du installerat alla uppdateringar för Android (InstÀllningar - System - Avancerat - Systemuppdatering)?
HÀr bör det stÄ Android 11 - 5 juni.

Har du installerat alla uppdateringar för dina installerade appar (starta Play Butik - klicka pÄ cirkeln i övre högra hörnet med en bokstav inuti - Hantera appar och enheter - Om det stÄr uppdateringar tillgÀngliga klicka dÄ pÄ uppdatera telefonen.

NÀr du har uppdaterat allt sÄ starta om mobilen och prova om du kommer Ät instÀllningar för Ätkomstpunkten.

Hej!
Nu har jag följt dina instruktioner, men det gick inte att fĂ„ fram “Android 11-5/6”, och nĂ€r jag uppdaterat appar och startat om mobilen, var det samma svar som förut om Ă„tkomstpunkten, inte tillgĂ€nglig för den hĂ€r anvĂ€ndaren.
Jag kanske ska kontakta ETC Mobil?
Kari L-S

Den fre 22 juli 2022 13:54Helix via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> skrev:

Och ja, jag kör pÄ de instÀllningar som följde med mobilen.
Hade iPhone förut och har förstĂ„tt att jag ska ta bort imessages och ta ut SIM-kortet pĂ„ gamla telefonen, sĂ„ kanske jag kan lĂ€gga upp en ny grupp pĂ„ Fairphone, som fortfarande bara dyker upp pĂ„ iPhonen förstĂ„s😟.
Kari L-S

Den fre 22 juli 2022 13:54Helix via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> skrev:

Och nu gÄr inte lite lÀngre sms ivÀg alls heller, trots flera försök, jobbigt!!
Kari L-S

Den fre 22 juli 2022 13:54Helix via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> skrev:

Hittade pÄ ett annat stÀlle att jag har Android 11, uppdaterad 5/5 2022.
Kari

Den fre 22 juli 2022 13:54Helix via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> skrev:

LÄter skumt. Har du pratat ETCs kundsupport? Om inte sÄ prova att ringa dem pÄ 08-470 94 29.

HÀr finns guide hur grupper fungerar pÄ Android

Tack, jÀttesnÀllt.
NÀr jag klickar runt och försöker, sÄ stÄr det i systeminstÀllningar att wifi och mobilt nÀtverk Àr pÄ.
Men nĂ€r jag gĂ„r in pĂ„ “om telefonen”, sĂ„ stĂ„r det att mobilt nĂ€tverk Ă€r frĂ„n kopplat(!!!) och ingen roaming(!!!)
Hur ska jag tolka det?
Vad Àr privat DNS?
Och vad betyder "nedtonad koden stöds inte av telefonen?
Önskar dig en trevlig helg!
Kari L-S

Den fre 22 juli 2022 16:31Helix via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> skrev:

PĂ„ min stĂ„r det “ansluten” pĂ„ mobilt nĂ€tverk. Har Tele2.

Tack, ska ringa ETC Mobil imorgon, sen fÄr jag se hur det gÄr.
Kari

Den lör 23 juli 2022 19:39Ninni Bergfors via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> skrev:

Hej Kari, hur har det gÄtt? Fick du hjÀlp frÄn ETC supporten?

This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.