Ik overweeg om van mijn iPhone naar een FP6 met eOS over te stappen, maar ik hoor dat custom ROMs problemen kunnen hebben met de API van Google. De meeste apps die ik wil gebruiken kunnen via een browser, maar als de ABN AMRO app niet werkt dan is dat helaas een dealbreaker voor mij. Ik kan een paar posts over dit onderwerp vinden van 2+ jaar geleden, maar niets recents. Betekent dit dat alle problemen zijn opgelost of dat het hopeloos is? In het tweede geval, is er een andere ROM die wel werkt voor de FP6?
Ik heb de ABN AMRO app tot vorig jaar gebruikt op een Lineage device en nu op officieel Samsung (beide geroot) en geen issues. FP6 aanschaf wacht tot er weer groene beschikbaar zijn bij leveranciers/fairphone zelf.
Enige issue dat we hier met die app hebben is de app geen toegang geeft tot rekeningen waar de gebruiker toe gemachtigd is, alleen de eigen. (dus de e-dentifier is nog in gebruik) Alternatief is de app op de oude foon gebruiken en die lekker thuis laten. Dat kan natuurlijk ook als de app issues heeft met een fp6 (al kan ik niet bedenken waarom, anders dan nieuwe regels/keuzes van de ontwikkelaar).
Op de reguliere FP6 is er geen probleem, maar ik durf niet te zeggen of er issues zijn op eOS. Er was een tijd geleden iemand met problemen maar ik dacht dat dat een duitse bank was.
Hier doet de ABNamro app het normaal op FP6 e/OS
Ook geen problemen met de ABN AMRO app op e/OS/, Fairphone 6. Net als bij veel andere apps werken push notificaties niet op e/OS/ (i.v.m. afhankelijkheid van Google Firebase) zolang je het device niet registreert bij Google, maar als je dat geen probleem vindt om te doen (kan in instellingen) zullen die mogelijk wel werken.
Voor ABN weet i niet, maar er stond pas nog een bericht op tweakers betreft de Rabo-app, die niet meer gaat werken op alternatieve Android-roms vanwege Integrity-API.
Zegt voor nu niets voor de ABN-app, maar je ziet dat het zomaar kan veranderen