Geen mobiele verbinding meer na security update 5 juli 2025. Vnallaes gebprobeerd. Uiteindelijk Reset van sim/wifi/bluetooth hielp niet. Reset naar fabrieksinstellingen helpt ook niet. Wanneer ik sim in ander toestel steek werkt op dat toestel de verbinding meteen. Terug in mijn fairphone 4 werkt de verbinding al de hele dag niet. Heb abo bij Mobile vikings met APN internet.proximus.be Iemand een tip?
Kun je een screenshot maken van je APN?
Hoe oud is je simkaart?
Het komt voor dat een simkaart wel werkt in een andere mobiel en niet werkt in een Fairphone.
Hallo, de sim-kaart is minder dan een jaar oud. Ik had hem vervangen omdat het in het buitenland uren kon duren vooraleer ik verbinding kreeg met het mobiel netwerk. Maar deze zomer in het buitenland bleek dat dit niet hielp. In BelgiΓ« had ik nooit problmen, tot vandaag, na de security update van 5 juli 2025. Uiteindelijk had ik verbinding na ongeveer 4 uren. Opvallend is dat dan ook de gps niet werkt. Ik had de app gpstest geinstalleerd en die vind dan ook geen enkele satelliet. Na vele uren is er dan plots verbinding en werkt de gps ook. In bijlage APN-settings
Zoals ik al schreef heb ik nu, na een 4-tal uren weer 5G verbinding, maar na een herstart duurde het weer drie kwartier vooraleer ik verbinding had.
Verificatietype moet PAP zijn.
Wie weet helpt dat.
Zie ook apn mobile vikings
Bedankt voor de hulp Lidwien,
Volgens https://mobilevikings.be/nl/setup/fairphone-telefoon-android-13/internet/mobiel-internet-instellen/p5_d27056_t665_o1305 moet er geen verificatie ingevoerd worden. Ik denk sinds MV is overgenomen door Proximus en volgens Proximus is dat ook zo https://www.proximus.be/support/en/id_cr_qelp5/personal/support/configure-your-mobile.html?page=fairphone-4-android-11/internet/connect-to-mobile-internet/p5_d26421_t21172_o1303
Mij lijkt het of in het systeem van Fairphone 4 een service niet opgestart geraakt of zo, een probleem met een driver of setting, aangezien GPS gelijktijdig niet en wel werkt.
Daarom heb ik vandaag een factory reset uitgevoerd, na 2 jaren problemen in het buitenland en nu ook in het binneland, in de hoop dat dat zou helpen, maar blijkbaar niet.
En als je het gewoon eens probeert met verificatietype PAP
Na de reset naar fabrieksinstellingen stond het verificatietype initieel op PAP, maar daarmee verbond mijn Fairphone niet met het Proximus netwerk. Toen nog eens gaan opzoeken op MV- en Proximus website en daar staat verificatietype βgeenβ
Verzonden vanaf Outlook voor Android
Blijkbaar geen oplossing.
Kun je eens een simkaart van een andere provider proberen?
Is hier inmiddels al een oplossing voor? Mijn esim (dual sim) blijkt er ook uit te liggen. Mijn gewone kpn sim doet het wel. Geen idee hoe ik die 2de simkaart weer geactiveerd krijg. Kan iemand mij op weg helpen?
Oeps, laat maar. Kennelijk was dual sim automatisch uitgeschakeldβ¦β¦.