Ik maak sinds kort gebruik van de cloud opslag van Nordlocker. Ik maak regelmatig foto’s met mijn FairPhone 4 en zet die dan op google drive. Ik wil echter afscheid nemen van google drive en wil mijn foto’s uploaden naar NordLocker. Is er iemand die weet hoe ik dat gefixed krijg. Dus dat ik de keus krijg om ipv google drive voor NordLocker te kiezen?
Heb je het al aan Nordlocker gevraagd?
Geen ervaring met Nordlocker.
maar durf er wel op te gokken dat het net zo werkt als alle andere non google cloud services.
Installeer de Nordlocker app op je telefoon.
en stel de app in naar de instructies van Nordlocker en je eigen voorkeuren.
zodra dat goed staat zal je google drive foto back up kunnen uitzetten.
dit werkt namelijk los van elkaar je kan niet overschakelen in de instellingen.
je zal waarschijnlijk een tijdje allerlei foutmeldingen krijgen van google omdat je foto upload is uitgeschakeld bij google.
om een of andere reden wil google erg graag dat je dat aan laat…
…elke keer weigeren en de melding blokkeren dan stopt het op een gegeven moment, zelf nog geen betere oplossing voor gevonden. dit is aan het begin erg irritant.
ook zou je geen gebruik meer willen maken van de google Foto’s app omdat deze zo gemaakt is dat die eigenlijk aleen werkt met de google Foto’s backup aan.
je zou kunnen kiezen voor google files (dat doe ik)
(laat dan wel de google Foto’s app op je telefoon staan wand google files gebruik delen van die app zoals de foto editor)
of google galerij. welke ik zelf minder prettig vind
of natuurlijk een andere app naar keuze.
mogelijk is de Nordlocker app hier ook geschikt voor.
hou wel goed in de gaten of je andere gegevens zoals contacten en instellingen nog wel ergens worden opgeslagen in een backup. dit kan makkelijk mis gaan omdat nu je gegevens mogelijk op verschillende cloud servers van verschillende bedrijven worden opgeslagen.
dit merk je pas als het te laat is, namelijk als je telefoon kwijt, kapot of gestolen wordt. en je je gegevens niet meer terug kan krijgen.
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik ga er mee aan de slag
Ja,maar nog geen antwoord ontvangen