English
Hello,
My Fairphone 3 hasn’t turned on for a few days. I’m trying to figure out if I can find the source of the problem. Is there anything I can do, for example, with a multimeter to determine if the problem is only with the battery screen or the power button, or if it’s deeper?
I should point out that:
- I replaced my charging connector and microphone module a few months ago.
- I replaced my battery at the same time.
- I tried to start my Fairphone with my old battery.
- When charging, neither the red light nor the screen lit up.
My suggestions:
- The power button has been faulty for several years; it has become difficult to press.
- The screen was showing signs of weakness; small black spots had appeared, and I was planning to replace it.
However, I don’t want to spend €90 on a new screen if I can’t reboot it.
Have you encountered this kind of error? Do you have any suggestions for reviving my phone?
Thank you in advance.
Guillaume
Français
Bonjour,
Mon fairphone 3 ne s’allume plus depuis quelques jours. Je cherche à savoir si je peux trouver d’où vien la panne. Existe t-il des manipulations à faire par exemple avec un multimètre pour savoir si le problème vien seulement de l’écran de la batterie ou du bouton d’alumage ou est plus profonde ?
Je précise que :
- J’ai changé mon module de connecteur de charge et microphone il y a quelques mois.
- J’ai changé ma batterie en même temps.
- J’ai essayé de démarrer mon fairphone avec mon ancienne batterie.
- Lors de la charge, ni le voyant rouge ni l’écran ne s’allume.
Mes pistes :
- Le bouton d’allumage a un défaut depuis plusieurs années, il est devenu difficile à enfoncer.
- L’écran montrait des signes de faiblesses, des petites taches noirs étaient apparus et je projetait de le changer.
Je n’ai cependant pas envie de mettre 90 € dans un nouvel écran si je ne peux pas le redémarrer.
Auriez-vous rencontré ce genre d’erreur ? Auriez-vous une piste à me soumettre pour redonner vie à mon téléphone ?
Vous en remerciant par avance ,
Guillaume