🇳🇱 Fairphone 2 werkt slecht - jammer

Ik heb meerdere problemen ondervonden. De microfoon is vervangen. Toen was ik nog heel geduldig, doorliep de troubleshooting, mailde, vulde allerlei codes in, kreeg een nieuwe bottommodule aan, stak die erin… toen werkte de telefoon terug… voor even. Ondertussen werkt de microfoon opnieuw niet meer. Ik kan nog bellen met oortjes in of via bluetooth, maar niet meer zoals je dat normaal zou doen. Ik deed terug alle tests, maar ook al plaats ik er een nieuwe bottommodule in, de telefoon doet het nog steeds niet. Dus moet ik hem opsturen stelt men voor… Om dat te kunnen doen moeten mijn gegevens eraf. En daar heb je dan het volgende probleem. Sinds de voorlaatste update kan ik geen gegevens meer van mijn telefoon halen. Die wordt door de pc niet meer herkend. Dan verschijnt er android.process.media is gestopt. De laatste update kan ik zelfs niet meer installeren. Die stopt ook halverwege. Geen idee waarom. Enfin, ik zit helemaal vast en wil dus vooral dat mijn update lukt en dat ik mijn foto’s van mijn telefoon kan halen in volledige resolutie. Ik hoop dat er iemand me hiermee kan helpen. Hartelijk dank. Dit is de laatste weg die ik bewandel. Ik deed het via de reguliere weg via mail, ik deed het via een bericht op facebook en een bericht op dit forum…

1 Like

Misschien heb je #fairphoneangels in de buurt die je kunnen helpen?

2 Likes

Laten we allereerst de focus leggen op je prive data.

Staat je telefoon op de juiste USB mode om de data van je telefoon af te halen? Gebruik je een programma op de PC om de data eraf te halen? Staan je fotos ook al in bijvoorbeeld de cloud (zoals bijvoorbeeld Google Photos)?

1 Like

Ja, ik gebruik de juiste modus voor de data. Voor de update lukte het nu wel. Ik haalde gisteren handmatig een deel van de foto’s al van mijn telefoon via We transfer (veel tijd). Daardoor lukte het nu wel om de laatste update te doen. Ik kan nu de mensen al horen via mijn telefoon, maar de anderen mij nog niet. De test van de primaire microfoon doet het niet. Ik ga nog één keer proberen met de bottommodule uit de telefoon van mijn buurman. Ik wil kijken of ik zo wel kan bellen nu de laatste update lukte en of ik met die bottommodule misschien wel data overdracht kan doen.

1 Like

Mijn Fairphone 2 werkt ook niet goed meer. Mijn eerste farifhone 2 was echt een ramp en na diverse testjes en een hoop gedoe kreeg ik een nieuwe toegestuurd. De telefoon die ik nu nog steeds heb. Het scher een keer stuk omdat ik de telefoon had laten vallen. Vevangen en het werkte weer. Sinds kort de luidspreker stuk. Ik kon mensen bijna niet verstaan als ze mij belden. Als ik het oortje inplugde werkte het geluid via mijn oortjes prima . En nieuwe topmodule besteld me thet idee dat het probleem dan wel over zou zijn. Helaas. Nu hoor ik via het luidsprekertje helmaal niets meer. Wel via het inpluggen van de oortjes. Diverse keren de oude en nieuwe module gewisseld, mar het helpt niet. Alle mogelijke testejs gedaan die op de helpdesk staan, maar niets helpt. De helpdesk benaderd, maar krijg een standaardmailtje datik de testes even moet uitvoeren. Wie weet een oplossing voo mijn probleem.

Je sluit de oortjes aan op de topmodule.
De luidspreker zit in de bottommodule.
Heb je misschien de verkeerde module vervangen?

Beste Lidwien

Neen, uiteraard heb ik de juiste module vervangen. Tenzij Fairphone verkeerde richtlijnen zou gegeven hebben.

Groetjes

Joke

Sorry Joke, zoals je kunt zien reageerde ik op nanotech.

De topmodule zit ook een luidsprekertje in voor telefoongesprekken.

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.