🇳🇱 Fairphone 1 in omgeving Boskoop

Is er iemand met een Fairphone 1 in de omgeving van Boskoop?
Ik heb hulp nodig :frowning: .

Mvg, Petra

Have a look here:

1 Like

Wat is je probleem? Er zit iemand in Leiden, ikzelf heb de mogelijkheid om naar Utrecht te komen.

Oh, dank jullie wel!

Ik kan mijn batterijen niet meer opladen vanwege een kapotte USB-poort. Reparatie (nieuw moederboard) is niet meer mogelijk, dus moet een nieuwe telefoon aanschaffen. Maar er staan nog foto’s en telefoonnummers op m’n oude telefoon, die ik er eerst nog af wil krijgen voor ik 'm in ruil.
Ik heb nog 2 nieuwe batterijen liggen. Degene die me kan helpen, mag die hebben!

Je kunt overwegen om de usb-poort te vervangen.
Dat hebben al meerdere mensen gedaan.
Je hebt daarvoor een ‘generic Samsung USB connector’ voor nodig.
Wie weet heeft de repairshop er een op voorraad.
Je zou eens kunnen bellen met Fairphone of zij je een repairshop in Nederland kunnen adviseren.
Door eerst de foto’s en telefoonnummers te kopiëren naar een computer en dan op een usb-stick te zetten, kun je daarna ‘veilig’ een reparatie overwegen. Dan hoef je niet gelijk een nieuwe telefoon aan te schaffen.
Je bent in ieder geval welkom in Utrecht.

Ik heb contact met Fairphone, maar hij is niet meer te repareren, zeggen zij. En de usb-poort zit aan het moederboard vast en die is niet meer leverbaar. Zij zeggen, dat er dus niks meer aan te doen is.
Met een volle batterij kan ik m’n gegevens er af halen, maar ik kan m’n batterijen dus niet meer opladen …

Waar en wanneer ben jij in Utrecht?

Ik heb je even een privé-bericht gestuurd.

Die iemand in Leiden ben ik.
Heb al eens vaker iemands batterijen opgeladen, dat kan nu weer.

Je bent welkom in Leiden.
Net zoals andere FP1-eigenaren overigens.

:slight_smile:

Oh, super! Wanneer zou jij kunnen?

Doordeweeks tussen 18.00 en 23.00, weekenden valt er altijd wel wat te regelen.
A.s. donderdag kan ik niet.

Batterijen opladen duurt wel even, in ieder geval als ze al wat ouder zijn.
Je zou ze langs kunnen brengen en een dag of 2 later weer op kunnen halen.

Update : Petra is zojuist weggegaan uit Leiden.

Het overzetten van gegevens werkte, zou echter nog een uur of wat geduurd hebben.

Ze is nu weer naar Boskoop met een volle batterij van mij, zodat ze thuis de klus kan afmaken.
Ik heb als dank voor de hulp 2 lege nieuwe batterijen EN 2 Boskoopse biertjes gekregen.

Iedereen blij. :grin:

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.