🇾đŸ‡Ș *Closed* Fairphone 5 till salu

What product(s) are you offering?

Fairphone 5 + skal + skÀrmskydd + 3,5 mm adapter

At what price are you willing to sell or give it/them (for free/fixed/negotiable)?

SÀljes för 5 000 SEK + eventuell frakt. Betalning endast via Swish.

From where would you be shipping (country or city)?

Finns i Stockholm. Kan skicka inom Sverige med av dig valt fraktsÀtt.

Photo(s) of the product(s) (if it is a phone, please include a photo of the phone switched on displaying the current date):

Other, remarks:

Hej!

Blev en kort men intensiv kĂ€rleksaffĂ€r sĂ„ testar att sĂ€lja hĂ€r innan den Ă„ker ut pĂ„ Blocket (Elgiganten buntar ihop mobiler med hygienartiklar och liknande sĂ„ öppet köp gĂ€ller endast obruten förpackning tyvĂ€rr). HĂ„rdvaran Ă€r allt jag nĂ„gonsin drömt om (tex verkligen helt otroligt att bara kunna byta batteri pĂ„ nĂ„gra sekunder) och jag skulle sĂ„ SÅ vilja vara en del av detta dom kommande Ă„ren. Men. Men kommer man som jag nĂ€rmast frĂ„n nĂ„gra Ă„r med iOS Ă€r Android nĂ„got sĂ„ överjĂ€vligt sĂ€mst.

Efter första mĂ„naden (den landade 2/12 2024 hĂ€r) dĂ€r jag bara fokuserat pĂ„ mobilen i sig har jag typ fĂ„tt till den nĂ€stan som jag vill. Men nu nĂ€r jag riktat blickarna utĂ„t mot omvĂ€rlden, det som ska vara Androids starka sida att man ska kunna lĂ€mna “trĂ€dgĂ„rden”, vill jag bara grĂ„ta. Har tex aldrig fĂ„tt Chromecast att fungera över huvud taget (och det ska liksom vara deras EGNA teknik!) och av tre bluetooth-högtalare har jag lyckats med en (1). Gissa om det var den sĂ€msta frĂ„n Amazon
 Och listan bara fortsĂ€tter liksom. Ingen stor svensk bank stödjer Google Pay (jag har SEB, ICA och Skandia sjĂ€lv varav alla tre stödjer Apple Pay), alla kreativa företag stödjer i första hand (lĂ€s: bara) iOS sĂ„ finns inga seriösa appar för skapande osv osv. Allt detta kunde jag sĂ„klart ha rett ut innan men jag var sĂ„ naiv att jag Ă€rligt trodde att det 1. skulle finnas fungerande alternativ och 2. att Googles egen teknik skulle funka i alla fall. Men icke.

SÄ, kan pÄ inget sÀtt rekommendera den men det Àr dÄ helt baserat pÄ Android. Lever du i ett parallellt universum dÀr Android faktiskt fungerar sÄ grattis, hÀr har du fantastisk hÄrdvara! :smiley:

Telefonen Àr i absolut nyskick skulle jag sÀga. SkÀrmskydd och skal sitter pÄ (bÄda Fairphones egna). Adaptern (ocksÄ Fairphones egna) för att gÄ frÄn USB-C till 3,5 följer med.

Finns i Vasastan, Stockholm. Inga problem att mötas upp pÄ Odenplan om du vill klÀmma Ä kÀnna.

Byte mot iPhone i allmÀnhet och iPhone 15 Pro eller 16 Pro i synnerhet (sjÀlvklart med pengar Ät ditt hÄll i Pro-fallen) Àr av intresse.

FrĂ„gor? Ös pĂ„! :smiley:

NB: To be able to send a direct message to the user, you will need to reach trust level 1 by entering/opening at least 5 topics, reading at least 30 posts and spending a total of 10 minutes reading posts.
Be aware, that cross-border shipment of batteries outside a phone is virtually impossible for individuals.

Skulle nog snarare sÀga att det mesta Àr Fairphone-problem. Har haft liknande spÀnnande upplevelser med att min mobil Àr den enda i ett rum fullt av anvÀndare som inte fungerar med en Chromecast, osv. Iaf Skandia vet jag har Google Pay i övrigt.

Fairphone Àr nog inte jÀttepopulÀrt i Sverige sÄ tror nog ingen kommer nappa hÀr dessvÀrre.

Trist! Har kopplat det mest till Android, som tex att systemet tar varenda möjlighet det finns till att sÀrskriva allt vilket mer eller mindre drivit mig till vansinne. SÄklart finns det nÄgon enkel fix för det men kan för mitt liv inte hitta den instÀllningen.

Ah, missat att Skandia har börjat stötta Google Pay. Tack! Men lite av to little to late dÄ det inte Àr min huvudbank osv. Men bra att veta!

Även kastat ut en notis i svenska FB-gruppen (fick göra inlĂ€gget med min iPhone dĂ„ Google Foto vĂ€grar synka inom rimlig tid sĂ„ jag kunde anvĂ€nda nytagna bilder
) men blir dĂ„ kanske Blocket efter helgen helt enkelt.

Tack för input!

Även hĂ€r Ă€r det Fairphone som Ă€r boven. Testa ett annat tangentbord. Jag bytte till SwiftKey eller om det var Gboard och skillnaden var som natt och dag.

Men ja lycka till med att sÀlja den! Jag Àr betatestare för FP4 och sÄ fort jag lyckats gÄ ur det Äker Àven min mobil upp pÄ Tradera dessvÀrre.

Fairphone har helt klart varit sÀmsta mobilen jag nÄgonsin Àgt, helt Àrligt. Hade Google Pixel innan och skillnaden var som vatten och eld, helt sjukt vad budget denna mobil kÀnns pÄ de flesta sÀtt. Batteriet speciellt Àr hemskt.

Hi,
from the pictures it looks like your offering the Fairphone 5, Transparent edition with 256GB 8GB RAM, is this correct?

If so I’m interested in your phone. But because I live in Germany I cannot pay using Swish. Would you also accept a regular bank transfer?

Could you add a picture of the Fairphone showing the current date please.

Cheers,
Benny

1 Like

Hello Benny!
That’s correct regarding model. But according to the info for this part of the forum it’s impossible for private persons to send batteries across borders.
Edit moderator Lidwien: Sending a battery alone will not be possible, but sending a battery inside a phone is no problem across borders.
So, I’d have to sell it to you without battery at a lower price. I’ll start by trying to sell it in Sweden with battery but if there’s no takers I’ll get back to you we can work something out :grinning:

Offer finished