🇳🇱 '1 pas aanbieden' melding op pin apparaat

Ik kan niet betalen met mijn FP4 nadat ik een betaalpas heb toegevoegd aan Google Wallet. De pin terminal meldt: ‘1 pas aanbieden’.

Ik heb een forum post gevonden van een tijd geleden met hetzelfde probleem maar geen oplossing: :Netherlands: Kan met Fairphone 4 niet mobiel betalen

Is er iets wat ik kan doen?

Vandaag nog eens gekeken; de foutmelding is ‘bied 1 kaart aan’.

Staat NFC aan? Dit kan je aan en uitzetten op Android. Misschien is dat het probleem?

Nee. NFC staat gewoon aan.
Net nogmaals geprobeerd en toen opgelet wat de telefoon zei. Deze melde dat ik mijn telefoon te snel bewoog. Ik hield hem dood stil. Mijn vriendin pakte het daarna over en betaalde met haar telefoon meteen.
Is de NFC chip gaar? Lijkt toch echt een software issue.

Ik zou even je bankpas uit je telefoonhoes halen.

Of heb je soms 2 betaalmiddelen ingesteld op je telefoon?

Geen hoes en maar 1 pas toegevoegd. Helaas, ik weet het ook niet.

Wellicht de pas verwijderen uit de wallet. Telefoon herstarten en dan de pas weer toevoegen aan de wallet.
Misschien is er ergens een bitje blijven hangen.

Dat werkte! Althans daar lijkt het op. Ik heb net een betaling gedaan bij de AH, waar het eerst niet lukte. Het had wel twee pogingen nodig, eerst kreeg ik weer dat ik mijn telefoon te snel bewoog. Echt stabiel lijkt het dus nog niet. Maar wel een step up!

Ik ben inmiddels een paar PIN terminals verder.

Bij de AH werkt het 1 op de 5 keer. Bij andere terminals werkt het meteen. Tja. Het lijkt toch een stukje software te zijn. Hopelijk dat toekomstige updates de boel wat stabilizeren.

Zelfde probleem hier. Is er al een oplossing voor gevonden?

Ik heb min of meer een oplossing gevonden: je moet je telefoon niet tegen het plaatje aanhouden maar een centimeter of 2 of 3 ervan af. En stil houden!