What's the best fixable earphone WITH wire?

Hi, since the last wireless earphone made by fairphone scored 1/10 on ifixit, I’m looking for an earphone WITH wire with the best compromise concerning audio quality and fixability. Is there a way to order the old earphone made by fairphone or at least some similar option ?
I look on the Gerrard street but they only make headset, no earphone… I can spend 70euros or less for this kind of product, depending on the audio quality.

Here’s below a french version of this post:
Salut,
Vu que les derniers écouteurs sans fil fairphone ont un score éclaté au sol sur ifixit (1 sur 10), je cherche des écouteurs intras AVEC fil réparables et restituants une bonne qualité audio. Est il possible d’acheter les écouteurs fairphone AVEC fil neufs quelque part ou c’est forcément de l’occasion ? N’importe quelle autre marque ferait l’affaire aussi.
J’ai regardé les casques Gerrard street mais c’est des casques et ça prend bcp de place… J’ai un budget de 70 euros.

1 Like

Look at the Marley options

1 Like

[EN] I’ve the same problem and… even worse. Cf. topic “earpiece with cable and all-weather mike”
[FR] Nous avons le même problème et… pire. Je suis content de ne pas devoir traduire tout.
Si jamais tu trouves un bon, merci de nous (Armelle et moi) prévenir.
OUPS, étant belge et néerlandophone, je préfère tutoyer. Toi aussi ? Si pas, je vous demande pardon et feria un effort pour vouvoyer…

1 Like

Pas de soucis pour le tutoiement, je suis français mais pas snob haha. Je vais regarder l’option cité plus haut je vais bien voir. Je pense que je vais surtout essayer de faire réparer un vieux casque mais c’est bien chiant parce que j’aime beaucoup le côté pratique des écouteurs.
Si jamais je trouve une option viable, j’essayerai de m’auto-repondre ici.

Thx I will look it up !

The house of Marley earphones seems to be interesting but I’m not sure about their repairability. I will look up on ifixit maybe it will be easier.

1 Like

Merci cher Vincent, je ferai pareil, si jje trouve qq chose de valable. Une autre personne (appelé Fairphone Angel) m’a parlé de “specific bike headsets”. Je ne savais même pas que cela existait.

For the rest, I prefer writing in English, cause I don’t have many occasions to do so and I want to exercise it a bit… before forgetting too much.

About the headset: a helmet (casque) can’t be used by my friend as she has already a tiny protection helmet.

So I continue hoping for a decent not-to-expensive headset and for you I hope you can quickly re-use your old helmet.

1 Like

Yeah I’m not so happy about using my old headphones since :headphones: seems to brake easily if I put them in my backpack.
They seems to talk about this subject also on this thread: Modular headphones discontinued (?)

I’ve contacted this entreprise to find an alternative, I’m not sure that they send products to france if they have earphones. It’s a shame that they’re not selling the last fairphone 4 btw Audio that's built to last | Tagged "headphones" | Buy Me Once UK
Edit: I also looked up on Ifixit but most of the “WITH wire” earphones on this site are very old. I’m more looking for a relatively new one so I could check for spare parts in the future.

Not in production but relevant

For many current models

Replacable cable

1 Like

Thx a lot ! That seems to be a lead

1 Like

This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.