🇳🇱 Sms niet verzenden

Ik kan geen sms versturen wel ontvangen, Ik heb diverse app’s geprobeerd, geen succes. Ook mijn provider kent dit probleem niet. Zijn er meer mensen die dit probleem kennen?

Dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt…
Lukt het wel om te bellen? Eventueel kan je je sim-kaart eens in het andere slot steken, als het een netwerkprobleem is.

Succes ermee.

Ik krijg een foutmelding van mijn provider, simyo fout 38. Volgens Simyo
moet de toestelfabrikant weten waar ik het mummer van de sms
berichtencentrale in kan stellen.

Ik kan deze instelling niet vinden op mijn Fairphone 2.

Klik op de app 'Berichten’
Klik rechtsonderaan op de drie vierkantjes
Klik op Instellingen
Helemaal onderaan zie je 'Set the SIM1’s SMSC number’
hier moet staan "+31653131313"
Als er dat niet staat, klik op 'Set the SIM1’s SMSC number’
en in het volgende scherm kun je dan het goede nummer invullen.

Heel erg bedankt. Het werkt nu prima.

Hey, Ik heb dit probleem nu ook sinds een dikke week. Ik kreeg het nadat ik de batterij er had uitgehaald, omdat het scherm volledig blokkeerde. Ik kan sms’jes versturen, maar ze komen gemiddeld pas 7u (!) later aan. En op mijn scherm blijft de melding staan dat hij ze nog aan het verzenden is. De berichten komen dan bij de ontvanger verschillende keren binnen. Hetzelfde gebeurt bij het ontvangen van berichten. Ik krijg inkomende berichten ook pas uren nadat ze verstuurd zijn, en dan minstens 2 keer binnen.
Ik belde reeds met mijn provider (Proximus), verwisselde de sim-kaart al, dat helpt niet, dus dan ligt het probleem toch bij de fairphone? Ik veronderstel dat dit nummer dat je vermeld enkel voor Nederland is?
Zou fijn zijn indien iemand hier een oplossing voor had?

Voor Proximus is het nummer “+32 475 16 16 16”. Klopt dit bij jou?
Als een sms’je te laat aankomt, ligt dit vaak aan de ontvanger.
Heeft die zijn/haar telefoon wel aanstaan?

Ja, dit nr. is zo ingegeven.
En ja, de ontvangende telefoon staat wel degelijk aan. Om te testen lagen ze zelfs naast elkaar, wat er uiteraard niet toe doet, maar waarmee ik maar wil zeggen dat ik ze beide zelf in de hand had.
Zoals ik ook al zei is het ook niet enkel met sms’jes die ik verstuur, maar ook die ik (niet) aankrijg. Mijn zoon, mijn man, vrienden … sturen me een sms en die komt pas 7u later aan. Om te testen ook terwijl ik erbij ben, dus 't is niet dat ze me wat wijs maken. Heel vervelend allemaal.
Ik hoop dat iemand er een reden voor vindt en dat het snel opgelost geraakt.

Ik vermoed dat dit aan je provider ligten niet aan de Fairphone. Wat zegt Proximus hierover?

Ze hebben de lijn gecheckt en zien niets mis

Begint het nummer waarnaar je de sms zendt met “+landnummer”?
Is degene naar wie jij de sms stuurt ook bij Proximus?

Ik heb als Proximus-abonnee toch geen enkel probleem met de FP2. Vreemd… Ik ga er van uit dat je de telefoon intussen al wel eens uit en aan gezet hebt?

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.