Save pictures on sd card

hi. i can´t find my photo on my sd card when a conect the fp2 with my laptop. i can open the file DCIM but it´s empty. could some one help me? cheers

Had the same problem. Scroll down the menu on your phone; usb options will appear. Choose MTP for instance and off you go :wink:

but if i choose mtp my laptop doesn´t find the phone anymore :relieved: only mount sd card works

Maybe the standard USB Problem when a path is already used so the pc doesn’t show new inplugs:

Windowstaste + R drücken und „compmgmt.msc“ eingeben.
Nun klickst du auf Datenträgerverwaltung.
Wähle jetzt deine Laufwerk/Datenträger aus. Mit einem Rechtsklick gehst du nun auf: Laufwerkbuchstabe und -Pfad verändern.
Jetzt kannst du deinem Laufwerk/Datenträger ein neuen Buchstabe zuweisen! Dieser wird dann direkt übernommen.
(Buchstaben die schon verwendet werden, sind nicht angezeigt)

Bitte nicht bei laufenden Festplatten bzw. deiner aktiven Boot-Partition benutzen! Dies kann Schäden hinterlassen! Gefahrlos bei CD- DVD uns Sonstige Laufwerke/Slots!

Aber unter MTP wird das Laufwerk gar nicht angezeigt. Nur unter Mount SD card. Und da kann ich die Ordner ja auch öffnen nur werden mir die Fotos nicht angezeigt, ich vermute eher das FP speichert die gemachten Fotos nicht af der SD Karte…aber wie stellt man das ein…

The default camera app saves the picture to the internal memory, which normally becomes visible if you choose MTP (or PTP) mode. Changing the default save location seems not to be supported in the default camera app (discussed here), so other have recommended choosing a different app.

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.