đŸ‡łđŸ‡± Noodwaarschuwingen

Op m’n FP2 met Android 7.1.2 zag ik iets raars:
Onder Instellingen - Geluid (?) - Nooduitzendingen staat een vinkje

“Meldingen uitschakelen”, met als verklarende tekst:
“Broadcasts met noodwaarschuwingen weergeven”

Weet iemand waar die optie nou precies over gaat? Ik vind het allebei raar want met de opties erboven kun je al alle verschillende soorten meldingen aan- of uitzetten.

Verder ben ik op zoek naar een plek waar je meldingen achteraf nog kunt lezen. In m’n ijver om dat rotgeluid uit te krijgen, heb ik vaak de melding al weggeklikt voordat ik hem gelezen heb. Iemand een idee?

Gr. Roel

Ik heb mijn telefoon normaal gesproken op Engels staan, en daar staat bij die optie ‘Turn on notifications’ - in het Nederlands staat er inderdaad ‘Meldingen uitschakelen.’ Dat is dus een vertaalfout, daar zou ‘Meldingen inschakelen’ moeten staan.

Voor het nalezen van de berichten
 geen idee eigenlijk. Er zijn, zo lees ik, telefoons die de berichten opslaan als SMSjes, maar mijn FP2 heeft dat vanmiddag in ieder geval niet gedaan.

Edit: gevonden. In de standaard SMS-app (‘Messages’ of ‘Berichten’): Ga naar het menu rechtsboven > instellingen > geavanceerd > waarschuwingen voor draadloos. Daar staan ze allemaal op een rijtje.

1 Like

Ha, ik vond hem toevallig ook net, eigenlijk vooral doordat ik me afvroeg wat ‘waarschuwingen voor draadloos’ in vredesnaam zouden kunnen zijn

De Cell Broadcast wordt in sommige landen gebruikt om inderdaad noodwaarschuwingen te kunnen uitzenden. In NL of D heb ik dit (gelukkig) nog niet gezien terwijl in Slowenië regelmatig meldingen binnen kwamen die blijkbaar te maken hadden met de standplaats van de radiomast (naam van de berg of zo en dus niet zo belangrijk). Met behulp van de broadcast instellingen kreeg ik deze meldingen kwijt. Maar Nederland heeft inderdaad NL-Alert en het is wel goed als je deze meldingen kunt ontvangen.

1 Like

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.