🇳🇱 Microfoon FP 2, ruis

Goedemiddag,

Als ik word gebeld hoord ik de ander goed, maar de ander hoort bij mij voornamelijk ruis. Geldt ook voor spraakberichten.

Ik heb de microfoon gewisseld met die van mijn man. (Zijn fp werkt niet meer door waterschade, maar soms zijn de onderdelen wel goed).

Daarmee heb ik hetzelfde probleem. Hoe weet ik zeker dat het de microfoon is die kapot is?

Ik heb namelijk de camera al vervangen en net n nieuwe batterij besteld. Als ik nu n microfoon voor 25€ moet bestellen, weet ik niet of t dat nog waard is. (Telefoon valt ook vask spontaan uit).

Iemand tips?

Dit probleem komt vaker voor, helaas. Wat ik altijd als eerste probeer is om de schroeven van de ondermodule een slagje losser te draaien, dat lost het probleem dikwijls op - het proberen waard.

Zo niet, dan zijn er nog andere opties.

Ah thanks, dat ga ik straks even proberen

1 Like

Goedemiddag,

Helaas. Nu ben ik helemaal niet meer te horen. (Dat was voor t wisselen ook t probleem).

Ik heb eerst de schroefjes losser gedraaid: gern geluid.
Daarna weer strak en 1 slagje los. Met hetzelfde resultaat. Nog andere ideeen?

Groetjes, Corline

1 Like

Iets wat we nog niet genoemd hebben in deze conversatie: het schoonmaken van de contactjes, zowel die op het moederbord als die op de module. Is dat gebeurd? Dat kan een hoop uitmaken. Het is het beste om dit te doen met isopropanol (isopropylalcohol), maar anders werkt 70% ook wel, als je het daarna goed laat drogen.

Als dat niet werkt, wordt het wat priegeliger. Dan wordt het een kwestie van de module uit elkaar halen om te zien wat er nou precies fout gaat, of dat het misschien aan de contactpunten op het moederbord ligt - en dat heeft natuurlijk een hoop voeten in aarde.

Een voorstel: ik heb hier nog wel ergens een tweedehands ondermodule liggen waarvan ik kan bevestigen dat hij goed werkt. Die wil ik met plezier opsturen - als dat het probleem oplost, is het een cadeautje. Zo niet, dan is het misschien goed om een keer af te spreken om wat dieper in het apparaat te spitten.

Ah thanks, ga ik proberen!
Wat n tof aanbod.
Ik heb van de week eerst afgesproken met iemand die n fp heeft, om daarvan even de microfoon in de mijne te zetten om te testen. Probeer ik dat eerst even. U hoort van mij.

Ik zit even te googelen, maar dat schoonmaken doe ik t beste met n wattenstaafje?

Mvg
Corline

Fijn om te horen dat er schot in de zaak is! Wattenstaafje is inderdaad prima voor de schoonmaak.

Jammer, schoonmaken heeft niet geholpen. Wel fijn om nu te weten hoe dat werkt :slight_smile: ik ga t dan van de week ff met die andere module poberen.

Met een andere microfoon doet hij het. Ik ga dus n andere bestellen. Bedankt voor de hulp!!

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.