🇳🇱 Mensen horen zichzelf als ze mij bellen

Hallo,

Ik heb sinds kort mijn eerste Fairphone (4). De laatste 1,5 week krijg ik vaak te horen dat mensen die mij bellen zichzelf horen praten (echoën). Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Met vriendelijke groet,

Sander Roorda

1 Like

Hoi Sander, welke applicatie gebruik je precies? Ik heb dit probleem ook. Het beste kan je Fairphone support contacteren. Fairphone claimt noise cancellation toe te passen met de 3 microfoons die het toestel heeft. Maar dit heeft verbetering nodig. Hoe meer mensen dit probleem melden hoe waarschijnlijker het is dat het opgelost wordt.

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik niet een bepaalde app waarbij dit probleem specifiek optreedt , het gebeurt wanneer mensen mij op de normale manier bellen (bellen via Wifi of Whatsapp doe ik nooit). De enige applicatie die ik gebruik voor normaal bellen staat standaard op de Fairphone onder de naam ‘‘Telefoon’’.

Ik zal het melden bij support, maar dacht dat anderen wellicht hetzelfde probleem ervaarden en dit hebben weten te verhelpen. Ik wil support niet onnodig met mijn onkunde belasten :slight_smile:

Het enige dat helpt is een headset gebruiken, helaas.

1 Like

Dit hoeft niet aan de microfoon te liggen, het kan ook aan de mobiele verbinding liggen; hoewel je met een headset wel makkelijk problemen met de microfoon kunt uitsluiten. Welke provider heb je, en is bellen over 4G/Wifi ingeschakeld in je simkaartinstellingen?

1 Like

Hallo Albert,

Ik heb de microfoons gecontroleerd via zelftesten (met zo’n belmenu), met mijn microfoons lijkt in ieder geval geen probleem te zijn. Ik heb twee sim-kaarten; een e-sim van T-mobile en een fysieke sim van Ben. Bellen via 4G is bij allebei ingeschakeld.

Ik kan ironie meestal wel waarderen en vind het feit dat mijn nieuwe telefoon niet geschikt is om mee te bellen prachtig.

1 Like

Heb je met beide SIMs hetzelfde probleem, en heb je al geprobeerd om bellen via 4G uit te schakelen, om uit te vinden of het probleem daaraan ligt?

Dit probleem is ook gevonden met videobellen via bijvoorbeeld Signal en Teams. Ik denk dat het probleem bij het OS ligt en niet bij een provider of een specifieke app.

1 Like

Op de FP3 is dit gemeld met VoLTE (bellen via 4G) als oorzaak, dus dat wilde ik toch even uitsluiten.

1 Like

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!
Inmiddels op aanraden van de klantenservice een nieuwe Sim-kaart aangeschaft. Ik heb nog geen problemen ondervonden met de nieuwe SIM-kaart, maar ik had de problemen ook niet constant, maar af en toe. Even afwachten dus of dit het probleem permanent verhelpt.

Groeten,

Sander

2 Likes

Hallo daar,

Ik merkte dat het vooral komt doordat mensen elkaar twee keer horen als je de microfoon afdekt… Helaas heeft Fairphone de zijmicrofoon hier erg slecht geplaatst… dus heb ik hem verkocht aan Rebuy in de hoop wat geld te kunnen verdienen… was nog geen 3 maanden oud …

1 Like

Op het forum hebben we ook #market, waar je je telefoon ook had kunnen verkopen :slight_smile: Hopelijk kunnen ze de mics met software nog verbeteren.

This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.