Yesterday my phone switched itself off and wouldnt turn back on. The problem: lower volume button was stuck inside and started a reboot-session. Very frustrating!
After a few different tries, we managed to fix this at home. To reach the buttons (which are in the midframe and therefor unreplacable by a local repairshop or yourself), remove the screen. Then remove the long thin black sticker that covers the place directly near the buttons. Keep it whole, you will need to place it back after! Now you can reach behind the button and can gently push it back out.
It worked for me, so happy to share this sollution here because it might save others a long wait and unneeded cost and waste.
Gister bleef mijn laag volume knop helaas ineens hangen en daardoor was de telefoon niet meer op te starten. Hij kwam direct in het reboot menu terecht.
Uit elkaar schroeven hielp niet - de knoppen waren niet te bereiken. Ook de telefoonreparateurs in de buurt gaven aan dat het niet te repareren was - onderdeel van het middenpaneel dat niet te bestellen is.
Ik meldde de telefoon aan bij Fairphone voor reparatie, maar verwacht dat het lang duurt voordat ik wat hoor…
Toen daarna een doorbraak, dus zeker nog even verder lezen! Mijn man krijgt de credits. Dit zijn de stappen: scherm demonteren, dan de zwarte sticker ter hoogte van de volume knoppen wegpulken voorzichtig (je hebt hem nog nodig straks). Zo kun je wel bij de knoppen. We konden hem terugduwen en hij doet het weer. Langwerpige stickertje weer op zijn plek en weer in elkaar schroeven.
Wat scheelt dit veel gedoe en veel onnodige uitstoot en kosten. Dus ik deel het graag even.