🇾đŸ‡Ș Importera kontakter frĂ„n iphone

Jag försöker importera kontakter frĂ„n den iphone jag haft förut. De ligger som kontakter pĂ„ min dator, men nĂ€r jag kopplar mobilen till datorn via usb och klickar pĂ„ “importera kontakter” pĂ„ mobilen via usb ​sĂ€ger den bara att inget sd-kort hittas. InnebĂ€r det att jag behöver köpa ett sd-kort till mobilen att importera till, eller?
Jag vill inte importera alla mina googlekontakter, för jag har mÄnga hundra sÄna i min g-mail, varav jag inte alls behöver de flesta.

Hei,
PrĂžv Ă„ formatere sd-kortet fĂžrst. Settings - Storage - Erase SD card.
Du kan ogsÄ overfÞre alle kontaktene fra iCloud- til google-kontoen din og sÄ synkroniserer telefonen din automatisk.

Tack! Man mÄste alltsÄ skaffa ett sd-kort? Jag vill inte importera alla mina googlekontakter, de Àr sÄ vÀldigt mÄnga.

Hej, jag skickade alla kontakter frÄn iphone/macbook air som sms till min mail och importerade de till Fairphone 2

1 Like

Aha, det lÄter ju som ett sÀtt, via Apples egen sms-tjÀnst menar du? Ska testa, tack!

Hej, jag har nu försökt göra detta, men fattar dels inte hur man skickar kontakterna via mejl, dels inte hur jag importerar dem frÄn mejlen utan att alla andra mejlkontakter hÀnger med. Vill absolut inte ha alla mina mejlkontakter i kontaktlistan pÄ mobilen, de finns i gmail, det rÀcker.

Jag gick in i Kontakter pÄ datorn, valde de kontakter jag ville exportera, sen dela som mail. :slight_smile:

Jag Àr för dÄlig pÄ mac, fattar inte hur man delar kontakterna via mejl om man vill dela alla samtidigt och inte en i taget. Och som jag förstÄr det mÄste man isf anvÀnda Apples egen mejlprogram, som jag inte gillar. Jag kör pÄ gmail (men vill absolut inte importera alla de kontakterna till min mobils telefonkontaktlista.