Google play store (in dutch)

Hallo,

Hopelijk iemand die nederland kan… De engelse uitleg is mij allemaal te moeilijk.
Ik heb vandaag een nieuwe update van fairphone geïnstalleerd, maar dat had ik beter niet gedaan. De google play store app was weg, net als andere apps van google. Ik heb die dan opnieuw geïnstalleerd, maar de google + app gaf deze melding:" google play-services dat vereist is voor een aantal van uw applicaties wordt niet ondersteund door uw apparaat".
Google play was geïnstalleerd, maar ik kon het niet openen… Nu nog een aantal keer de update opnieuw proberen doen, maar de apps die ik opnieuw installeerde blijven staan en ik kan geen nieuwe google apps downloaden. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? (ik ken niets van technologie, dus het is allemaal heel ingewikkeld voor mij…)

Na de update moet je de google apps installer weer opnieuw installeren.
Als het goed is, staat de installer op een van je vijf schermen.
Hier vind je een uitleg met plaatjes in het Nederlands.

Ik heb hetzelfde probleem. Heb het terug geïnstalleerd en bij de apps staat dat ik google play store heb (bij instellingen), maar ik kan deze niet met een sneltoets vinden. Ik kan via de instellingen deze app ook niet open doen…

Als je van rechts naar links op je scherm veegt, dan verschijnt er een icoon met 6 puntjes.
Tik op de icoon en je komt op de pagina terecht waar al je apps staan.
Rechts in de bovenhoek zie je een koffertje, tik op het koffertje en je komt in de playstore.
Mocht je zo niet in de playstore komen, dan moet je even je mobiel uitzetten en weer aanzetten.

1 Like

Lidwien, het koffertje is net verdwenen.

Ik heb het toch kunnen oplossen, met wat foefelen… Bij de instellingen van de app heb ik het uitgeschakeld en dan weer ingeschakeld.Dan kon ik kiezen of ik de standaardinstellingen kon herstellen. Dat heb ik gedaan en nu staat het icoontje terug (waarop ik klik, maar waar geen reactie op komt), maar het staat ook in al mijn apps waar ik er wel mee aan de slag kan.

Dat laatste heeft geholpen. Uitschakelen, terug inschakelen en starten. Merci!