🇳🇱 Geen toetsenbord meer alleen inspreken. Kan het toestel ook niet normal afsluiten

Na een update van whatsapp, verschijnt er toetsenbord meer op een berich te sturen. Je moet het inspreken. Dit geldt ook voor andere apps. Het afsluiten van de Fairphone 5 kan alleen maar door de batterij lost te koppelen.

Na wat zoekwerk is de vraag
Hoe kan ik bij Fairphone 5 Google-spraakgestuurd typen uitschakelen?

Ga naar de app Instellingen
Scroll naar beneden naar Systeem
Ga dan naar Toetsenbord
Ga dan naar Schermtoetsenbord
Zet dan het schuifje bij Google Spraakgestuurd typen naar links.
En start je telefoon opnieuw op.
Vervolgens herhaal je de procedure om te kijken of het schuifje nu nog steeds naar links staat.

1 Like

Lidwien, bedankt voor je reactie.
Ik kan het schuifje niet naar links verplaatsen. spraakgestuurd staat
op automatisch.

Groet,

Jacques Verhagen

-------- Doorgestuurd bericht --------

Hoi @gpsnatuur,

kan me voorstellen dat dit voor u erg onhandig is om geen toetsenbord te kunnen gebruiken.

ik ben wat aan het experimenteren geweest op mijn telefoon.

is dit hoe uw toetsenbord er uit ziet?:

en wat u te zien kreeg in de instellingen?:

om het toetsenbord weer terug te krijgen ga naar: instellingen → apps → alle apps → scroll naar beneden tot u Gboard ziet staan → klik op Gboard → klinkt links boven op de grote knop aanzetten.

het zou er nu zo uit moeten zien:

dit is hoe de instellingen zoals omschreven bij @Lidwien er uit zien als het toetsenbord is ingeschakeld:

dit is zo goed, u hoeft dit niet aan te passen.

zou u ook kunnen controleren of de toetsenbord app Gboard (link naar playstore), is bijgewerkt naar de laatste software versie.

het toetsenbord zou nu weer moeten werken.

Ik hoop dat ik u hiermee verder heb kunnen helpen.

laat even weten of dit werkte?

met vriendelijke groet,

Tom

Hoi @gpsnatuur

dat lijkt mij erg lastig, en is natuurlijk niet zoals het zou moeten zijn.

we gaan proberen u te helpen dit op te lossen.

kan u wat uitgebreider vertellen waar u tegenaan loopt?

ik begrijp dat als u de de aan en uit knop (vinerprintscanner) langer dan 2 seconden indrukt houd ,klik gevoel, onderste knop rechts, er niks gebeurd.

en deze popup niet verschijnt.

kan u ook de volgende dingen uitproberen?

1. houd de volume omlaag knop 20 seconden ingedrukt. normaal gaat het toestel na ongeveer 16 seconden uit. werkt dit bij u?

2. houd de aan en uit knop (zelfde als de vingerprintscanner) 20 seconden ingedrukt. normaal start het toestel dan opnieuw op. werkt dit ook bij u?

met vriendelijke groet

Tom

ik heb mijn post van vanmorgen volledig herschreven omdat ik nieuwe informatie vond, mocht u de aude post al hebben gelezen, dan is het de moeite waard hem opnieuw te lezen. “hoop ik”

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor jullie reacties.

De combinatie van T4om zijn adviezen hebben voor de oplossing gezorgd.
Ik heb eerst Gboard geactiveerd en vervolgens met de volume knop de telefoon uitgeschakeld.
Na het inschakelen komt er nu, wanneer gewenst, een toetsenbord

2 Likes