🇳🇱 Geen simkaart geen service

Na het plaatsen van de simkaart kan ik bellen en sms’en maar bovenaan blijf ik zien ‘geen service - geen simkaart’. Alle contacten zijn overgezet door mijn provider naar deze nieuwe simkaart maar ik krijg ze niet te zien. Weet iemand raad?

De Fairphone heeft plek voor twee simkaarten. Misschien dat de melding alleen over de tweede plek gaat?

De contacten op de SIMkaart worden niet standaard getoond in Android. Google geeft er de voorkeur aan om contacten in de telefoon zelf en/of een google account te bewaren. Dit heeft deels te maken met de limieten die er aan het SIMkaart adresboek zitten (korte namen, en slechts een nummer per naam). Men raadt aan om de kaarten van de SIM kaart te importeren; instructies daarvoor (voor Nexus apparaten, maar voor de Fairphone is het vergelijkbaar) zijn hier te vinden (onder ‘Contacten Importeren vanaf een SIMkaart’).

Dankjewel! Je link heeft mij prima geholpen! Ik krijg nog steeds de melding geen simkaart geen service maar heb er inderdaad maar 1 simkaart in zitten. Voor de rest werkt alles nu naar wens. Heel erg bedankt voor je snelle reactie! An

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.