🇳🇱 Geen popup van de ING app

Bij mijn vorige telefoon (geen FP, Android 9) kon ik de ING app gebruiken om contactloos te betalen. Even de telefoon uit de “slaapstand” halen en met NFC betalen. Er kwam een popup bij kleine bedragen en een popup om een pin in te voeren bij grotere bedragen.
Bij mijn FP3+ komt er geen popup. Kleine bedragen worden wel betaald, maar zonder popup-melding. Grotere bedragen, die dus een popup voor de pin moeten weergeven, gaan niet. Ik moet daarvoor eerst bij de ING app inloggen om de mogelijkheid te krijgen de pin in te geven.
De ING zegt dat ik de popup moet activeren in de browser, en dat heb ik kunnen vinden bij Crome (en die als standaard browser ingesteld). Ik gebruik liever Firefox (net als op mijn vorige telefoon) en daar kan ik niet vinden hoe ik popup kan toestaan.
Soortgelijk probleem bij de app van Circulus, daar krijg ik nu geen melding meer welke container wanneer aan de straat gezet moet worden…

Wellicht moet je eerst in Firefox de ING laden en krijg je dan een melding om eenmalig of voor altijd toestemming te geven dat deze site een pop-up mag geven?

Ik gebruik zelf geen bankierapp, omdat ik het niet veilig vind om te bankieren op een telefoon.

Ik bedoel de ING-app, hiermee kun je o.a. (via nfc) betalen. Het is dus geen site die je in een browser opent.

Kennelijk gebruikt de app de pop up van de browser, omdat de ING zegt dat ik pop up moet toestaan op de telefoon. Maar de ING reageert niet meer op mijn vraag waar ik die pop up moet toestaan en hoe dat in te stellen.

Ik zag dat anderen hier ook last van hebben, maar nergens een oplossing kunnen vinden…

Vriendelijke groet,

Ronald Strik
Op 12 sep. 2021, om 14:06, Lidwien via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> schreef:

Ik hoop dat mijn opmerking niet te off-topic is, aangezien ik Rabobank heb (geen ING), maar bij mij werkt dit wel. Ik krijg een scherm te zien wanneer ik mijn telefoon tegen een RFC punt houd om de code van mijn pasje in te voeren. Mijn gok is dus ook dat het probleem bij ING ligt, niet bij Fairphone, aangezien andere zulke apps wel werken.

Mijn enige suggesties zouden het volgende zijn:

  1. Als je naar de instellingen van je telefoon gaat, is er een optie “Verbonden apparaten”. Daaronder een optie “Verbindingsvoorkeuren”, waarin weer een optie “NFC” staat. Daaronder staat weer een optie “Contactloze betalingen” waar een optie onder staat genaamd “Standaard betaal-app”. De ING app noemt zichzelf “Bankieren”, is deze ingesteld als de standaard? (Ik draai zelf LineageOS met microG welke al op Android 11 zit, dus ik hoop dat ze het instellingenscherm op Android niet te veel veranderd hebben tussen Android 10 en 11, anders moet je wat extra rondzoeken ben ik bang)
  2. Heb je al geprobeerd de ING app te verwijderen en opnieuw te installeren?

Hoop dat 1 van mijn suggesties helpen, het kan heel frustrerend zijn als dingen niet werken en de eerstelijnsondersteuning van je bank je niet goed begrijpt :frowning:

Bij mij staat inderdaad “bankieren” als standaard en ik heb de app ook al opnieuw geïnstalleerd.

Heeft niets geholpen…

Vriendelijke groet,

Ronald Strik
Op 12 sep. 2021, om 15:30, Sylvia van Os via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> schreef:

Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met de klantenservice van de ING. deze geeft toe dat de ING app niet op alle smartphones werkt. De app is ontwikkeld voor Samsung telefoons en telefoons met vergelijkbare software/OS.
Het wachten is op een aanpassing van de app die de (NFC) betalingen regelen via Google Pay. Enkele kleinere NL banken en ABN Amro doen dit al, dus zal ING, ASN, Rabo etc. wel moeten volgen.
Afwachten dus, en tot die tijd met je pasje NFC betalen (of op een andere bank overstappen…).

1 Like

Heb je de permissies van de ING app juist staan? Als je naar instellingen > apps > ING betalen > permissies gaat, is er dan iets uitgevinkt?

Klinkt als DND mode die aan staat, en waar de ING app braaf naar luistert.

Ik heb niets geweigerd en camera toegestaan…
Op 15 sep. 2021, om 23:59, Albert Pool via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> schreef:

Waar kan ik die DND (per app) aan of uitzetten? Heb ik niet bewust aangezet…
Op 16 sep. 2021, om 01:10, JeroenH via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> schreef:

Als je het pull down menu 2x naar beneden haalt dan staat Do Not Disturb (DND) er tussen. Zorg dat deze uit staat. Het is iets dat je 's nachts aan wilt hebben voor je nachtrust. Ook handig tijdens vergaderingen. Je kunt bij instellingen instellen dat deze automatisch aan of uit gaat tijdens een gespecificeerde periode (nachtrust).

Tja, “Niet storen” staat gewoon uit…
Op 16 sep. 2021, om 11:29, JeroenH via Fairphone Community Forum <forum@fairphone.com> schreef:

This topic was automatically closed 180 days after the last reply. New replies are no longer allowed.