πŸ‡³πŸ‡± FP3+ all of sudden died /valt uit en start niet meer op

Hi, mijn FP3 (+) hield er gister zomaar mee op. vanuit het niets.
Telefoon wil niet meer aangaan en ook opladen lukt niet meer.
Het zou een probleem met vocht kunnen zijn, gebruik hem nl ook op de fiets en soms regent 't.
Telefoon is niet in het water gevallen ofzo.

online kom ik best veel gevallen tegen van uitvallen FP3’s. maar kom er niet helemaal uit waar het nou aan ligt en of er één oorzaak is.

zou mooi zijn als ik met een nieuw onderdeel de telefoon weer aan de praat kan krijgen.

Telefoon ligt nu in delen in een bak met rijst.
ik hoop dat als ik m over Β± 24u er uit haal, dat iets uitmaakt.

iemand die er iets zinnigs over te vermelden?
of zijn er FP Angels in de buurt van A’dam?

alvast dank,
sies

Haal je telefoon onmiddellijk uit de rijst. want bij het drogen kunnen heel kleine kleine deeltjes rijst achterblijven in je telefoon en zodoende je telefoon onherstelbaar aantasten.
Je kunt droogkorrels gebruiken.
Of op een stuk keukenpapier leggen en aan de lucht drogen of op de verwarming leggen als die niet te warm is.
Er zit een Angel in Almere.

1 Like

Hoi Sies,

Ik zou sowieso even naar de waterwiki kijken, daarin wordt o.a. afgeraden je telefoon in rijst te leggen.

Verder zitten er aan de binnenkant een soort β€œmarkers” die van wit naar rood verkleuren bij waterschade.

Tot slot zit er een FP Angel in Almere als ik het goed heb :slight_smile:
Hopelijk kun je hier wat mee!

Groetjes,
Harmen

edit: @Lidwien was me net voor…

1 Like

dank!
heb de telefoon eruit.

wel nog twee vraagjes:
-telefoon leek totaal niet nat , zie ook niets roods ( witte/ rode markers waar Harmen het over heeft) . maw: is het wel een vocht probleem?
-hoe kom ik in contact met Angels?

veel dank alvast
sies

Als je een heel licht vochtprobleem hebt, dan kan het zijn dat de rode marker niet opkomt.

Klik hier voor de lijst van Fairphone Angels. Daar kun je ook de optie vinden om te mailen.

1 Like