FP2 spare parts for free (postage only); diverse Ersatzteile gegen Versandkosten

several used spare parts of FP2: modules, cases, displays,
for free - just postage from Aachen, Germany or pick up at FP Stammtisch Aachen

batteries for free: no postage - pick up in Aachen e.g. on FP Stammtisch

3 Likes

Got a FP2 too, which I can send to someone who needs spare parts (whole phone or just parts). The batteries (two) are bad though (not sure if worth sending them). I live in Sweden.

Chiming in here… :grin:
(FĂĽr Deutschsprachige: gibt es eine deutsche Version unten.)

Since I switched to an FP4 a while back I also have two FP2s and parts to offer:

• 1 completely working FP2 with a slightly chipped blue backplate, a tiny nick in the glass and an OK battery. The only thing that might be broken is the headphone jack as far as I remember.
  • 1 FP2 that I got from a friend for spares because he said that it sometimes randomly reboots. Customer support was unable to fix it apparently. While I tested it, it was fine. It might be good for parts (Not entirely sure about the headphone jack there…)
  • 2x spare batteries, both bought as spare but practically unused and kept at room temperature and somewhat regularly charged to ~70%.
  • 1 spare camera module with a broken headphone jack but fine otherwise.

Can be picked up in Berlin (Pankow Süd) or sent at cost. Happy to get a few € as token of appreciation, but if you’re short on those, I’m also happy to just give them a new home.
If you’re interested, just send me a PM

German version / Deutsche Version:
Da ich vor einiger Zeit auf ein FP4 umgestiegen bin, habe ich auch zwei FP2s und Ersatzteile anzubieten:

• 1 komplett funktionierendes FP2 mit einer leicht abgenutzten, blauen RĂĽckabdeckung, einem kleinen Kratzer im Glas und einem OK Akku. Das einzige, was möglicherweise defekt ist, ist soweit ich mich erinnere die Kopfhörerbuchse.
  • 1 FP2, das ich von einem Freund als Ersatzteilspender bekommen habe, weil er sagte, dass es manchmal grundlos neu startet. Der Kundensupport konnte es anscheinend nicht reparieren. Als ich es kurz getestet habe, funktionierte es einwandfrei. Es könnte gut fĂĽr Ersatzteile sein (Bin mir bei der Kopfhörerbuchse dort nicht ganz sicher…)
  • 2x Akkus, beide als Ersatz gekauft, und praktisch unbenutzt, bei Raumtemperatur aufbewahrt und einigermaĂźen regelmäßig auf ca. 70% geladen.
  • 1 Kameramodul mit einer defekten Kopfhörerbuchse, ansonsten aber in Ordnung.

Kann in Berlin (Pankow Süd) abgeholt oder gegen Versandkosten verschickt werden. Ich nehme gerne ein Paar wenige € als “Gegenspende”, aber wenn Ihr gerade klamm seid, geht das auch gerne ohne. Bin froh wenn die Teile noch ein neues Zuhause finden.
Bei Interesse schickt mir einfach eine PN.

This topic was automatically closed 7 days after the last reply. New replies are no longer allowed.