🇳🇱 Feedback over fairphone (6)

Allereerst zou ik graag willen zien dat Google AI (Gemini) wordt vervangen door Mistral AI, omdat Mistral AI in de EU is gevestigd.

Ten tweede zou ik het fijn vinden als er meer eigen apps waren. Ik gebruik bijvoorbeeld Google Foto’s niet, dus een eigen Fairphone galerij-app zou een mooie toevoeging zijn.

1 Like

Je kunt de Foto’s-app van Google uitschakelen en een alternatieve galerij-app installeren.

Ik gebruik bijvoorbeeld deze:

Let op! Ik spreek geen Nederlands, dus ik heb dit automatisch laten vertalen.

4 Likes

Ideeën delen over potentiële verbeteringen voor Fairphone is hartstikke goed, dus doe dat vooral! :grin:

Wel zou ik je erop willen attenderen dat dit een gebruikersforum is, dus hoewel er mogelijk een Fairphone medewerker rondzweeft, is de beste manier om dit soort ideeën bij Fairphone te krijgen via de klantenservice.

Maar goed, ook mij zul je niet horen klagen als er iets minder Google aanwezig zou zijn. Werp vooral eens een blik op de apps van Fossify, zoals de galerij app die hierboven voorgesteld werd. Zo heb ik ook Files By Google vervangen met hun file manager (Play Store, F-Droid).

2 Likes

Ik heb ook de volledige Fossify-suite geïnstalleerd en de bijbehorende Google-apps gedeactiveerd/verwijderd. De apps zijn gestroomlijnder en bieden meer privacybescherming.

Let op! Ik spreek geen Nederlands, dus ik heb dit automatisch laten vertalen.

4 Likes