🇬🇧 🇩🇪 Fairphone 4: Fingerprints/touches are displayed / Fingerprints/Berührungen werden dargestellt

Hello, I got the following problem since yesterday: During a running screen recording with “display of screen touches” I had to shut down the FP4. Since then, every touch of the screen is followed by such a dot (as usual in the screen recording). How can I get rid of this? Restarting and stopping the screen recording or restarting have not yet led to the desired result …

Hallo! Ich habe seit gestern folgendes Problem: Während einer laufenden Bildschrimaufzeichnung mit Anzeigen der Berührungen des Bildschirms habe ich das FP4 herunterfahren müssen. Seitdem wird jede Displayberührung durch einen solchen Punkt (wie gewöhnlich in der Bildschirmaufzeichnung) nachgestellt. Wie bekomme ich das weg? Das erneute Starten und Beenden der Bildschirmaufzeichnung oder Restarts haben bisher nicht zum gewünschten Ergebnis geführt …

I guess one of the developer options is enabled.
In German OS:
Entwickleroptionen, im Bereich “Eingabe” ist “Fingertippen visualisieren” ein möglicher Kandidat.

2 Likes

Danke sehr, das hat geholfen!

1 Like

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.