🇳🇱 Bootloader ontgrendeld

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en hoop dat iemand mij kan helpen.
Gisteren heb ik een poging gedaan om /e/ op mijn Fairphone te installeren, helaas is dit niet gelukt.
Ik heb gebruik gemaakt van Easy - installer maar hier is iets mis gegaan.
Na de stap dat ik mijn telefoon heb ontgrendeld ging het programma niet verder en kreeg ik de melding dat de zip archief niet uitgepakt kon worden en stond er de knop opnieuw proberen.
Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar de oorspronkelijke Android versie maar nu is mijn telefoon nog ontgrendeld, mijn vraag is hoe kan ik deze weer vergrendelen ?

Ga naar Instellingen
ga naar Systeem’
ga naar geavanceerd
ga naar Ontwikkelaarsopties
En zet bij ‘OEM-ontgrendeling’ het schuifje naar rechts (het wordt dan groen)
geef je pincode van het apparaat in (niet van je simkaart)
Nu is je telefoon vergrendeld.

Mocht je ooit je telefoon weer willen ontgrendelen, dan kun je hier heel eenvoudig je telefoon weer ontgrendelen, zonder dat je eerst een code hoeft op te vragen.

Had je de zip op je sd kaart gezet?
Had je deze sd kaart als extern aangewezen of als intern?
Het moet extern zijn, anders krijg je allerlei fouten.
Zelf draai ik op /e/ en ben daar erg blij mee.

Hallo Lidwien,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb naar die optie gekeken maar het probleem is dat het schuifje grijs/donker is en ik deze niet kan verzetten.

Verder heb ik het zip bestand niet op mijn SD kaart gezet, ik heb de stappen in de Easy installer gevolgd, het zip bestand is denk ik ergens op mijn computer neer gezet.

Verder is mijn SD kaart in mijn telefoon extern.

Betekend het, als ik het zip bestand op mijn SD zet, dat ik dan /e/ kan installeren ?

Ik heb lang over /e/ getwijfeld en ben erg benieuwd hoe het werkt.

Groet, Gerbert

Oeps, als het schuifje naar links staat en dus grijs is, dan is de bootlocker dicht.

Ik heb destijds niet de easy-installer gebruikt, die was er toen nog niet.
Dus toen moest ik de zip downloaden en daarna uitpakken.

Er is een forum op /e/ betreffende de Fairphone https://community.e.foundation/c/e-devices/fairphone/61/l/latest
Wie weet dat men daar weet wat je moet doen.

groetjes,

Lidwien

Via fastboot:
‘4. Lock your bootloader’

Hallo nux,

Bedankt, het is gelukt, wel is mijn telefoon gereset, maar wel is de fastboot weer vergrendeld.
Komende dagen opnieuw /e/ proberen te installeren.

Goede avond,

Het is mij met hulp vanuit het /e. forum gelukt om /e/ op mijn FP3 te installeren.
Het probleem was dat ik in mij user name van mijn laptop een & heb zitten.
Hierdoor ging het mis met de easy installer.

2 Likes

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.