Hoi, bij het opstarten van mijn telefoon blijft hij hangen bij de 4 blauwe bolletjes die blijven maar draaien.
Mijn telefoon is opgeladen, ik heb hem al een paar keer aan en uit gezet en de batterij eruit gehaald. Maar het probleem blijft zich voordoen. Heeft iemand een gouden tip? Alvast bedankt.
Probeer eens of je in de veilige modus kunt komen.
Druk op de Aan/uit-knop om de telefoon in te schakelen. Het Fairphone opschrift verschijnt.
Nadat het Fairphone opschrift is verdwenen, start de blauwe animatie. Zodra dit gebeurt,
houdt u de knop Volume omlaag ingedrukt.
Blijf deze ingedrukt houden totdat het apparaat opstart.
Als alles goed is gegaan, zie je linksonder in een grijs tekstveld de woorden Veilige modus.
Als je ze niet ziet, schakel dan je apparaat uit en probeer het opnieuw.
Ik heb identiek hetzelfde probleem. Ik heb de tip van Lidwien al geprobeerd, maar niks.
Extreem vervelend nu wij heel binnenkort op reis vertrekken en er ook familieleden in het ziekenhuis liggen.
Kan dit door een software-update komen? Maar vooral: hoe los ik het op?
Hoi Liesbet, ik heb uiteindelijk contact gezocht met het helpcentrum. Daar gaven ze aan dat er een harde reset nodig was. Ik heb een mailtje gekregen met een stappenplan en dat is toen gelukt. In de tussentijd even mn oude telefoon gebruikt. Hopelijk heb je een backup want dan gaat alles weer terug naar fabrieksinstellingen. Wel fijn dat ik het zelf kon doen en daarna werkte alles weer.
Sterkte
Bedankt Maartje. Ik vrees dat ik geen back-up heb :-/ Hoe heb je het helpcentrum gecontacteerd?
En hoe lang duurde de harde reset?