🇩🇪 🇬🇧 Wieso über Google anmelden? Why only access via google account? HELP PLEASE!

Ich habe ein FP2, es war vom Händler resettet verkauft worden.
Nun will ich mich anmelden, und es fragt nach der e-mail Adresse meines Google Kontos! Wenn ich eine funktionierende Adresse eingebe, bekomme ich eine Fehlermeldung und komme nicht weiter.
a) die Adresse existiert so nicht mehr, aber mein google Konto läuft damit
b) es wurde explizit nach einem mit “diesem Gerät synchroniesierten Konto” gefragt. Da ich das Gerät überholt gekauft habe, kann darin auch ein Fehler liegen?

–> Was soll ich tun, ich bekomme nicht mal Zugriff auf mein Gerät!!!

My new fp2 asks me to enter a valid e-mail address for my google account to set it up.
I enter my actual account address and get an error response, can’t go on to set up my phone.
a) this address does not exist any more as such, however, my google account works with it still
b) that phone is not factory-new, it has been made over by my trader and I was actually asked to “enter the address of an account that has been formerly synced with this device” - so can there be a mistake because the former owner had another account??

–> Please help me as quick as possible, I cannot even access my device. Is that google account necessary at all? How can I skip this part?

I haven’t had an answer from the support team yet, although its overdue! Thanks!!

Best wishes, Mike

1 Like

Yes, the previous owner has probably reset the phone the wrong way.

From the Fairphone support pages on Factory Resets:

3 Likes

@MikeJ
Das heißt dann wohl, dass Du noch mal den Händler Deines Vertrauens aufsuchen darfst. Bring am besten einen Ausdruck des von @Johannes verlinkten Artikels mit. Dann muss der Händler sich anmelden und den Reset entsprechend durchführen. Wenn der natürlich die Adresse auch E-Mail Adresse auch nicht kennt, dann muss der wieder seinen Verkäufer danach fragen.
Einen Umweg, auf dem Du selbst den Reset schaffst, scheint es nach dem Artikel nicht zu geben.

You might be able to install TWRP using fastboot and wipe data from there. This might release your FP2 from the clutch of Google’s hands.

3 Likes

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.