🇳🇱 Werkt NL-Alert op de FP2?

Ik heb de cell broadcasts gevonden, maar zie geen mogelijkheid om NL Alert te selecteren of toe te voegen. Hoe zit dat precies?

Ik vermoed dat NL-Alert automatisch aanstaat als je in de app Berichten rechtsonder op de drie puntjes klikt, vervolgens op de drie puntjes klikt rechtsboven, instellingen, zorg dat bij de drie bovenste … weergeven de hokjes aangevinkt zijn.
Ik zal het voor de zekerheid navragen bij Fairphone.

Aanvulling 02-12-16
Op mijn Fairphone OSOS 16.11 zit het er wat anders uit.
Ga naar berichten,
Klik rechtsonder op Mobile broadcasts en kijk wat daar ingesteld staat.

Omdat je verder (buiten Brazilië channel 50) niets kunt instellen, denk ik dat je enkel de broadcasts binnen krijgt van het land waar je op dat moment bent.

Hoi @rbeuker,

Onder Settings > More > Emergency Broadcasts kan je deze instellingen vinden.
Ik denk dat we even moeten wacht tot de eerste maandag van de maand om 12:00 of het goed werkt

Dank jullie wel, @Douwe en @Lidwien ! :smile:
Op 6 juni zullen we het weten, dan pas verstuurt de overheid voor het eerst weer een testbericht (zie de faq’s op nl-alert.nl)

Op maandag 4 januari kreeg ik geen test-alert! Ik heb de vinkjes zoals hierboven ááństaan.
Arnold

Dat klopt, want op die dag werd er geen landelijk controlebericht uitgezonden.
Tweemaal per jaar komt zo’n bericht.
Zoals @rbeuker schrijft op 6 juni is er weer een landelijk controlebericht.

Ja, hij deed het! :wink:

Wat ik mij nu nog afvraag: hoe kan ik zo’n ontvangen cell broadcast bericht nog eens teruglezen?

2 Likes

Yup, wat gaat daar ineens over in mijn broekzak? Wist het trouwens al eerder dat het werkte: toen zat ik in de auto en was er een brand bij Amersfoort in de buurt.

1 Like

Bij mij staat het ingesteld (voorgeprogrammeerd? Heb ik niet zelf gedaan iig) op Brazilie (kanaal 50). Ik zou toch graag de Nederlandse meldingen ontvangen maar kan niet vinden waar ik het kan veranderen. Iemand een oplossing?

Op de website van de overheid http://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/fairphone.aspx staat de handleiding voor Fairphone, voor de FP1. De FP2 lijkt te werken zoals andere “Google” telefoons met Android ouder dan 7, http://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/google-android.aspx. Ik heb op mijn FP2 al eens een melding ontvangen van een brand bij Utrecht toen ik mij daar op het centraal station bevond.
Heb even een mailtje gestuurd naar die site zodat zij de juiste instructies voor de FP2 op kunnen nemen.

Het kanaal 50 dat je ziet is een aan/uit schakelaar om dat Braziliaanse kanaal op stil te zetten, vraag mij niet waarom die een aparte optie heeft. Die staat bij mij ook gewoon aan en dat lijkt geen kwaad te kunnen.

1 Like

Hi, alle vinkjes staan bij mij aan net als op de crisis.nl site, maar ik kreeg net geen allert op de FP2. Het enige wat uit stond was ‘alert reminder’ die heb ik nu op ‘once’ gezet. Misschien dat het hiermee te maken heeft?
groeten , Marta

1 Like

Alle vinkjes aangezet zoals in de instructies maar geen NL alert ontvangen.

Bij mij kwam de NL Alert luid en duidelijk binnen. :slight_smile:
Het kan met je provider te maken hebben of je 'm wel of niet ontvangt!

1 Like

Zojuist de Alert gehad (Telfort, in Utrecht) met oproep om niet meer naar Amsterdam te komen. Ziet er wel anders uit sinds Android 6 met een zoemgeluid als er een binnenkomt.

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.