🇳🇱 Vervelende ruis

Continuing the discussion from :nl: Multiple problems met FP2:

Tijdens het telefoneren hoor ik altijd een sterke ruis op het geluid. Ik heb dit al eens gepost in een topic waar ik ook andere problemen aanhaalde, maar voor dit probleem kreeg ik geen suggesties om het op te lossen.

Ik ben pianostemmer, dus dit is voor mij een zeer irritante eigenschap van de basisfunctie van een telefoon.

Ik heb sterk de indruk dat het om een fysiek probleem gaat: een membraan dat slecht gemonteerd is of i.d.
Kan ik hier zelf iets aan doen, of dient de module vervangen te worden?

Onlangs heeft iemand hetzelfde probleem aangekaart bij het support team van Fairphone:

Hopelijk houdt deze persoon ons op het forum op de hoogte of reparatie/vervanging het probleem verhelpt. Je kunt uiteraard ook nu al al vragen om reparatie. Het contactformulier is hier. Bellen kan ook (maar is vaak druk naar het schijnt): +31 (0)20-788 4400 (openingstijden onderaan de pagina met het formulier, vlak boven de donkergrijze balk).

2 Likes

De ruis die je noemt heb ik niet bij telefoongesprekken, maar wel als ik andere media luister (muziek, youtube) via een headset. Ik heb de headset getest op andere apparaten (laptop en telefoon) en ook een andere headset op de FP2, deze geeft ook ruis.
Het lijkt een software issue, omdat de ruis start zodra ik een mediaplayer of youtube player open en ophoud wanneer ik de applicatie stop zet.

Speaker werkt bij mij tot nu toe prima.

@de moderator: omdat ik net een fairphone heb gekocht weet ik niet zo goed of een opmerking als deze wordt opgepakt door fairphone. Moet ik dit nog ergens melden verder, als ik wil dat dit gechecked word? Thanks :slight_smile:

Als je hier een opmerking maakt, wordt die niet opgepakt door Fairphone.
Wat je headset betreft, kijk eens hier.

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.