🇩🇪 🇳🇱 Update 19.02.1 Problem: Teamwin Recovery Project

Hallo Fairphoners,

ich habe heute das update von 18.09.2 auf 19.02.1 über den updater gemacht. Nach dem Neustart erschien auf dem Bildschirm “Teamwin Recovery Project” und leuchtete fröhlich vor sich hin…und es passierte nichts mehr…
Nach einem Reset bootete das FP2 wieder hoch und lief laut updater auf 18.09.2; der updater bot mir dann erneut das update an…
…bei Wiederholung wiederholte sich das ganze Dilemma.
Was nun? Was tun?
Danke im voraus!

Im TWRP müsstest Du z.B. unter Advanced->Copy Log->Copying Logs to SD card die Logs finden. Dort siehst Du dann, warum der Update nicht funktioniert hat. Ich gehe davon aus, dass Dir das System sagen wird, dass die System-Partition nicht aussieht, wie erwartet. Es kann z.B. sein, dass Du über das Booten eines eigenen TWRP oder sonstige Änderungen die System-Partition mal verändert hattest.
Dann wird nur ein manual update helfen.

EDIT: dutch version:
In TWRP zou je de logs moeten vinden onder Geavanceerd->Kopiëren Log->Kopiëren Logs naar SD-kaart. Daar zult u zien waarom de update niet werkte. Ik neem aan dat het systeem u zal vertellen dat de systeempartitie er niet uitziet zoals verwacht. U kunt bijvoorbeeld de systeempartitie gewijzigd hebben door uw eigen TWRP te booten of andere wijzigingen aan te brengen.
Dan helpt alleen een handmatige update .

1 Like

Ik heb het zelfde probleem, maar word geen wijs uit het Duitse antwoord. Kan iemand mij dit in het Nederlands uitleggen?

De Nederlandse versie vindt u nu hierboven.

1 Like

Dank je wel Volker. Ook hier begrijp ik niet van. Werkelijk geen idee wat er staat, wat het betekend en wat ik kan doen.

De beste manier is om een nieuwe draad in het Nederlands (of Engels) te openen met uw vragen.

En dat begrijp ik ook niet. Waarom in het Engels? En waarom ergens anders?

Nederlands kan gerust, Engels wordt voorgesteld omdat er nou eenmaal meer forumbezoekers zijn die Engels kunnen lezen en schrijven dan er die dat in het Nederlands kunnen, waardoor de kans op een zinnige suggestie groter is. Helaas heb ik zelf op het moment geen zinnige suggestie voor het probleem met de update - zonder foutmeldingen van het systeem is het puur giswerk.
Overigens werkt bijna niemand op het forum voor Fairphone; de tips en suggesties hier komen dus van andere gebruikers. De klantenservice van Fairphone kun je trouwens ook in het Nederlands aanschrijven (ook al is hun contactformulier inderdaad ook in het Engels)

Nu de discussie in twee talen door elkaar heen gaat lopen zonder dat er verband over en weer wordt gelegd, wordt het nogal onoverzichtelijk.

2 Likes

Ik heb zelf de update eerder uitgevoerd en het duurde even voor ik zag dat er inderdaad iets gebeurde … helemaal precies weet ik het niet, maar als je langer dan 10 minuten hebt moeten wachten, is dat geen goed teken.

Het forum is voor en door gebruikers, waaronder ongetwijfeld ook (al dan niet voormalige) Fairphone medewerkers. Als geduld niet werkt, zal je bij Support aan moeten kloppen (zie link bovenaan).

1 Like

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.