πŸ‡³πŸ‡± Werkt NL-Alert op de FP1?

Heeft iemand vandaag op de FP1 een NL-Alertcontrolebericht ontvangen?
Op mijn vriend zijn FP1 kwam geen bericht.
Bij wie wel en hoe is dan je telefoon ingesteld?

Voor zover ik weet is er niets veranderd aan NL-alert, dus zou de telefoon het bericht ook deze keer moeten hebben kunnen ontvangen. De vorige keer lukte het wel, toch?:

Misschien dat de telefoon even buiten het bereik van het netwerk was op het moment dat het bericht verzonden werd? In tegenstelling tot SMS worden Cell Broadcasts (waar NL-alert onder valt) niet opnieuw verzonden totdat het toestel het ontvangt voor zover ik weet.

Edit: Al gebruik ik mijn FP1 nog dagelijks, ben ik zelden in NL. Ik kan dus helaas niet bevestigen dat het bericht aankomt op de FP1.

Ik ben nu in Zwitserland maar afgelopen december heb ik op mijn FP1 voor beide sims een bericht binnengekregen van NL-Alert.

Qua instellingen:
Onder de SMS app onder instellingen op een of beide sims cell broadcast inschakelen en kanaal toevoegen (naam: NL-Alert, kanaalnummer: 919)

Ik ontvang wel NL alert berichten op mijn FP1 (U), maar wel direct 12 achter elkaar… Heeft iemand anders dit probleem ook, of weet iemand hoe ik dit oplos?

Haha dat had ik de vorige keer ook, 10 keer in mijn geval! Vreemd genoeg alleen voor sim2, voor sim1 kwam ie maar één keer binnen. Oh en ik heb ook een FP1U.

Wat voor soort sim is jouw sim2 dan? Die van mij is van vodafone, misschien dat het daar aan ligt?

Bij mij is sim1 vodafone en sim2 simyo (KPN).

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.