🇳🇱 Alle contacten kwijt en whats app probleem

Bij de personen app staat er niks meer in, en bij shats app staan geen namen alleen nummers. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden? Bvd

Heb je toevallig net een update geinstalleerd via de Fairphone updater? Dit gebeurt namelijk ook soms als er iets mis gaat bij het herinstalleren van Google apps na de update. Soms is het dan op te lossen door de google apps opnieuw te installeren via de Fairphone updater (onder app stores, als ik me niet vergis). Als je problemen op een ander moment zijn ontstaan, laat dat dan even weten zodat er meer mensen mee kunnen denken.

Nee, heb zelf geen update gedaan. Naar mijn idee zijn spontaan de namen verdwenen in whatss app…gek.
Toen ik bij personen ging kijken zag ik dat daar alles weg was.
Wel je tip nu opvolgen maar?

Het ligt er erg aan waar je je contacten opslaat, zie ook dit topic. Herinstalleren van Google Apps heeft denk ik alleen nut als je gebruikt maakt van je google account om contactgegevens op te slaan. (Mocht je dit doen, dan kun je overigens je contactgegevens inzien via je account, bijvoorbeeld via https://contacts.google.com). Als je ze op de SIM opslaat zal het minder nuttig zijn.
Ik probeer normaalgesproken herinstalleren van Google Apps te voorkomen (hoop gedoe, omdat je alle accounts opnieuw moet toevoegen) - maar soms gaan de updates niet goed en dan is het nodig. Aangezien je geen update hebt gedaan, zou ik even kijken naar de tips in het topic dat ik hierboven gelinkt heb. Je kunt ook de data van ‘Contacts’ en, als dat niet werkt, ‘Contacts Storage’ verwijderen (Instellingen > Apps > Alle Apps - of wat het in het Nederlands is), maar let wel dat je in Contacts Storage misschien contactgegevens hebt die je nergens anders hebt opgeslagen.

1 Like

Het is opgelost!
Heb de apps opnieuw geinstalleerd en alle contacten zijn er weer. Ook whats app geeft de namen ipv de nummers. Heel fijn. Bedankt voor alle hulp.

1 Like