🇬🇧 🇫🇷 FP2 Problem / FP2 Problème

ENGLISH (français en dessous) :

Hi guys.

I’ve had somme battery, screen and bottom module issues before (got my FP2 in September 2018) but this time something kind of weird happened.

So saturday night i left my phone in charge when i went to bed and picked it up on sunday morning 100% charged.

And it was like my phone was new. Like as if all my settings were changed as if it was a new phone. I noticed it when i entered my code to unlock the phone and the keys were vibrating, i had the ortograph corrector on, and plenty of stuff that are automatically switched on when your phone is new that i desactivated on mine when i bought it.

Plus, i don’t get any notifications when the screen is locked or on the top of the screen when it’s unlocked. So everytime my phone is ringing, i have to open AAAAALL my applications to find out if it’s a text, a whatsapp, a mail…

I still have all the wifi/battery/torch small icons on top of the screen but i’m unable to scroll the menu down.

On top of that, the bottom keys “circle” and “square” are not working. The screen recognize my finger when i press them but nothing happens. So i can’t switch from an app to another anymore and everytime, i have to press the “triangle” key till i’m fully out of an app and back to the main screen to open another app wich is very anoying.

Oh and i can’t download new apps from the playstore either.

On sunday, the phone rebooted itself several times completely randomly, and at some point during the day, the photo i chose to be my wallpaper was gone and i had the original wallpaper… So weird (i still have all my photos saved though)

Did it even happened to you guys ? Where does it come from ? Like is it possible that my phone updated or reseted itself on its own during the night ? And how do i fix it ???

Thanks in advance.

Guillaume.

FRENCH :

Salut les gars !!

J’avais déjà eu des problèmes de batterie, d’écran et de module inférieur (j’ai acheté mon FP2 en septembre 2018) mais cette fois, quelque chose de vraiment chelou s’est passé.

Donc, samedi soir, j’ai laissé mon téléphone en charge quand je suis allé me ​​coucher et je l’ai ramassé le dimanche matin à 100%.

Et c’était comme si mon téléphone était nouveau. Comme si tous mes paramètres avaient été modifiés comme s’il s’agissait d’un nouveau téléphone. Je l’ai remarqué lorsque j’ai entré mon code pour déverrouiller le téléphone et que les touches vibraient, j’avais le correcteur d’orthographe en marche et beaucoup de choses qui sont automatiquement configurées lorsque votre téléphone est nouveau et que j’ai désactivé sur le mien lorsque je l’ai acheté.

De plus, je ne reçois aucune notification lorsque l’écran est verrouillé ou en haut de l’écran lorsqu’il est déverrouillé. Donc à chaque fois que mon téléphone sonne, je dois ouvrir TOUUUUUTES mes applications pour savoir si c’est un sms, un whatsapp, un mail …

J’ai toujours toutes les petites icônes wifi / batterie / lampe torche en haut de l’écran mais je ne peux pas faire défiler le menu vers le bas pour avoir le partage de connexion par exemple…

En plus de cela, les touches du bas “cercle” et “carré” ne fonctionnent pas. L’écran reconnaît mon doigt lorsque j’appuie dessus, mais rien ne se passe. Donc, je ne peux plus passer d’une application à une autre et à chaque fois, je dois appuyer sur la touche “triangle” jusqu’à ce que je sois complètement hors d’une application et revenir à l’écran principal pour ouvrir une autre application ce qui est très agaçant.

Oh et je ne peux pas non plus télécharger de nouvelles applications depuis le Playstore.

Dimanche pendant la journée, le téléphone s’est redémarré plusieurs fois de manière complètement aléatoire, et à un moment donné, la photo que j’avais mis en fond d’écran avait disparu et j’avais le fond d’écran d’origine … Tellement bizarre !!! (j’ai toujours toutes mes photos enregistrées cependant)

Cela vous est-il déjà arrivé? D’où est ce que ça vient ? Est-il possible que mon téléphone se soit mis à jour ou se soit réinitialisé tout seul pendant la nuit? Et comment arranger ça ???

Merci d’avance !!!

Guillaume.

It sounds very weird and I’d try a factory reset on your case.
So I recommend you save all data, do a backup (although a restore to that status does not sound recomendable…) and do a factory reset.

2 Likes

I did a factory reset and everything works great now. It even solved some small other issues i had so perfect :slight_smile: Still don’t know where it came from but IDC anymore :wink:

3 Likes

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.