🇳🇱 Fairphone wil geen contacten opslaan

Waarom is het zooo moeilijk hulp te krijgen met mijn telefoon. Uiteindelijk op dit forum kunnen schrijven, en mag het aub in het nederlands. Waarom worden de mails in het engels beantwoord? De gebruiksaanwijzing bij de telefoon klopt niet, het is een andere telefoon op de tekening. Mijn nieuwe fairphone wil geen contacten opslaan. Ik voeg een nieuw contact toe met tel.nr. en 's anderdaags staat ze er niet meer in. Vind het ook vervelend dat m’n e-mail adressen tussen m’n telefoon nrs staan? Pfff computerkluns met nieuwe fairphone…

Hoi,

Ik denk dat je de mails in het Engels krijgt omdat dit nu eenmaal ge meest gemeenschappelijke taal is voor een bedrijf waar mensen van heel Europe werken en klant zijn. Net hetzelfde op dit forum natuurlijk.

Over je probleem: heb je een FP1 of een FP2? Ik vermoed dat je een FP2 hebt, aangezien je zegt dat je hij nieuw is?
Deze telefoon werkt gewoon met de basis “Android”, het besturingssysteem, waar Fairphone niets over te zeggen heeft. Dat is net zoals je Windows op een computer hebt staan: de producent van je computer heeft geen enkele invloed op hoe die Windows werkt.

Ik zou je dus kunnen aanraden om op zoek te gaan op het internet naar hoe android/Google dit regelen.
Of je kan een aparte “contacten”-app installeren.

Op dit forum staan er trouwens al enkele topics die dit zelfde probleem bespreken, maar die zijn natuurlijk wel in het Engels.

Dank je voor het antwoord. Het is idd FP2, ook m’n eerste smartphone ooit. Nu snap ik dat het een besturingssysteem los van Fairphone is. Vandaar ook niets van terug te vinden in gebruiksaanw. natuurlijk. Urgh even wennen allemaal.

Groetjes

Succes ermee! En je kan hier natuurlijk altijd terecht met vragen. In het Nederlands kan het wat langer duren, maar meestal komen er wel genoeg oplossingen van andere gebruikers.

Hoi! Ik heb een FP1 maar hetzelfde probleem hoor. Ik heb nog steeds regelmatig dat er weer nummers (en dus contacten) verdwijnen uit mijn telefoon die ik heb toegevoegd. Best een probleem aangezien ik ze meestal wel weer nodig heb. Indien ze whatsapp hebben, stuur ik ze daar een berichtje en dan weet ik zeker dat ik nog ergens het nummer heb, maar soms kom ik dus zo weer nummers tegen zonder naam.

Daarnaast staan er ook van dezelfde mensen ineens 3 nummers in terwijl ik ze maar 1 x heb toegevoegd. De mailadressen etc heb ik er al uit gehaald maar het is echt heel irritant!

Heb nog wel meer problemen helaas… Niet de telefoon die ik had verwacht toen ik hem een jaar geleden heb gekocht. Inmiddels al 2x retour gestuurd en nu na een half jaar een nieuw scherm te hebben doet ie hetzelfde weer… en ik moet nog een jaar… zucht

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.