🇳🇱 Amsterdammer zoekt hulp /seeks your aid

Hi…Usha ( hooman ) and Athéna( see picture)from Amsterdam need some help with use of Fairphone…not so advanced and too lazy to read manuals. Still read books from library that kind of person and doggo. We are able to meet you anywhere around town… Tx so much in advance for contacting us 2. I grew up in A dam so Dutch is a- ok!

You should get in contact with our Amsterdam #fairphoneangels :angel: CC @JeroenH

Hi Stefan,

Dank je wel!! Thank you so much, i’ ll get in touch with him.

Kind regards,

A. and U.

Hoi Usha en Athena,

Waar hebben jullie hulp bij nodig? Kun je je problemen beschrijven?

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Hi Jeroen,
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb nog geen idee hoe de telefoon precies werkt. Ben de basis nog aan het uitvinden. Ik heb het idee dat mijn scherm ietwat is beschadigd. Is er een repair shop ?
Bij voorbaat dank en groet van Ush

Er zijn vast wel reparatiewinkels met ervaring met de Fairphone, maar veel eenvoudige problemen zijn op te lossen door contact op te nemen met de Fairphone Angels (vrijwilligers) in je stad op amsterdam@fairphone.community of een berichtje sturen naar Jeroen die hierboven reageerde. Omdat de Fairphone zo makkelijk uit elkaar te halen is, hoef je geen reparateur erbij te halen om te zien of je scherm kapot is, je kunt in een minuut het scherm wisselen met die van iemands anders Fairphone.

2 Likes

Heb je een foto van je scherm? Dan kunnen we je helpen oordelen of het scherm stuk is.

Een nieuw scherm kun je hier online kopen: https://shop.fairphone.com/en/spare-parts

Het er op monteren zou je zelf moeten kunnen. Daar is deze telefoon voor gemaakt. Je haalt de behuizing er af, doet de twee blauwe schuifjes onder opzij, en schuift het scherm er van af. Vervolgens doe je exact dezelfde handelingen maar dan in omgekeerde volgorde, met je nieuwe scherm. Het oude scherm kun je recyclen en opsturen naar Fairphone, als reserve houden, of aan mij geven (om reserve te geven aan een andere Fairphoner of te recyclen). Mocht het je evenwel niet lukken wil ik het graag voor je doen.

1 Like

Hey Albert, dank je wel…ik ontkom er, denk ik niet aan me te verdiepen in een handleiding.

Wel fijn dat jullie zo snel reageren.

Groet van ons U en A …o/

Ik lees dit nu pas. Excuses dat ik steeds laat reageer. Bij nader inzien vind ik dat de beschadiging enorm mee valt. Wat ik wel graag zou willen is het blauwe scherm bestellen, maar ik durf echt niet zelf te sleutelen. Ik ben als de dood dat ik iets stuk maak.
Als jij bereid zou zijn me te laten zien hoe ik dat voortaan zelf kan doen. Dan graag…

Vriendelijke groet van Ush

Bedoel je de blauwe beschermhoes? Als jij hem aanschaft, wil ik hem wel voor je er op zetten. Dat hebben we binnen 5 minuutjes geregeld.

Ja, die Turqoise…ik zag echter pas gisteravond de prijs : 0…moet even wachten met aanschaf, mijn portemonnaie is op dieet…; )).
Ik meld me wanneer ik m heb?!

Dank je wel voor de hulp en alle reacties!!!

Groet en goeds van Ush en Ath.

This topic was automatically closed 182 days after the last reply. New replies are no longer allowed.