🇳🇱 Aan en uitzetten telefoon na update

Na de update van de nieuwste versie van Android kan ik mijn telefoon niet meer uitzetten. Als ik op de uitknop druk, verschijnt er een schermpje met uitschakelen en opnieuw starten. Ik wil alleen uitschakelen. Want ik wil niet dat de telefoon de hele nacht aan staat. Wat is de oplossing?

De oplossing (workaround) is om de zaklamp aan te zetten voordat u de telefoon uitschakelt (hoewel dit vreemd kan klinken).

Dank voor de tip. Geprobeerd. Werkt helaas niet. Ik krijg weer de melding uitschakelen en opnieuw aanzetten.

Krijg je een melding waar beide opties onder elkaar staan? Want dan heb je volgens mij gewoon de keuze om één van de twee opties te kiezen.
(Zelf heb ik nog geen update, dus het is maar een gok :slight_smile: )

Overigens verbuikt mijn FP1 gedurende de nacht in vliegtuigmodus (dus geen wifi en geen verbinding met het GSMnetwerk) minder batterij dan wanneer ik de telefoon uitschakel en weer opstart (omdat opstarten nogal batterij-intensief is). Ik weet niet of dit ook nog het geval is voor de FP2, maar misschien ook een oplossing.

Ter verduidelijking van de bovenstaande bijdragen: Het scherm zou een optie ‘uitschakelen’ en een optie ‘opnieuw aanzetten’ moeten hebben. Als je de nieuwere camera modules hebt, dan doen deze twee opties in praktijk hetzelfde, tenzij de zaklampfunctie aan staat (de zaklamp gaat met de telefoon uit als je voor de optie ‘uitschakelen’ kiest).

2 Likes

Ja, ik krijg een melding waar beide keuzes opstaan. Ik tik op ‘uitschakelen’ en dan gaat hij uit en vervolgens aan.

dag Johannes,
Dank voor je verduidelijking. Het scherm heeft de beide opties in één kader, niet in twee. Dus wanneer ik erop tik, gaat de telefoon uit en vervolgens weer aan. Ik heb opnieuw geprobeerd de telefoon uit te schakelen met de zaklamp aan, en nu ging hij uit. Dus kennelijk is dat de oplossing. Dankjewel. Goed te weten dat hij minder batterij verbruikt wanneer ik hem op vliegtuigmodus zet en zowel wifi als gsm-netwerk uit.

Ik heb hetzelfde probleem als Boogschutter; sinds de recente update herstart de FP2 nadat ik gekozen heb voor Uitzetten. Tot de recente update ging dat prima. Wanneer komt er een update om dit op te lossen?

Ik heb hetzelfde probleem, de zaklamp aanzetten werkt voor mij (alhoewel het inderdaad een gekke workaround is :sweat_smile:). Ik heb er niet echt op gelet hoeveel batterij mijn FP2 verliest in vliegtuigmodus vs uit 's nachts maar ik kan er eens onderzoek naar doen :wink:

Ook ik heb hetzelfde probleem. Vandaag een nieuwe Fairphone 2 ontvangen en zoals geadviseerd meteen ge-update naar Android 7. Daarna lukte het uitzetten niet, maar startte de telefoon gewoon weer op. De truc met eerst zaklamp aanzetten, lukte de 1e keer niet, de 2e keer wel.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.